Enea IRONMAN Gdynia  Przed nami historyczny weekend nad morzem (1)
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea IRONMAN Gdynia. Przed nami historyczny weekend nad morzem

Już tylko godziny dzielą nas od historycznego wydarzenia – pierwszej w Polsce edycji legendarnego dystansu IRONMAN. Ponad 700 triathlonistów z 33 krajów wystartuje w Enea IRONMAN Gdynia. Zawodnicy, którzy zdecydowali się podjąć wyzwanie, będą mieli 16 godzin na pokonanie tego morderczego dystansu. W czwartek odbyła się oficjalna konferencja prasowa zapowiadająca zawody, których sponsorem tytularnym jest Enea.

Enea IRONMAN Gdynia to 3,8 km pływania w Morzu Bałtyckim, następnie 180 km etapu kolarskiego po malowniczej i pagórkowatej trasie na Kaszubach, a na koniec maraton, czyli bieg ulicami Gdyni o długości 42,2 kilometra. Meta, tradycyjnie już w przypadku zawodów triathlonowych w Gdyni, zlokalizowana będzie na Plaży Miejskiej. Na specjalnie przygotowanym dobiegu i trybunach kibice, do późnych godzin nocnych, będą więc mogli oklaskiwać śmiałków, którzy po przekroczeniu mety usłyszą charakterystyczny okrzyk spikera „You are an IRONMAN!”.

– Gdynia kocha triathlon i kocha spełniać marzenia – powiedział Michał Drelich, dyrektor Enea IRONMAN Gdynia. – Jesteśmy niezwykle szczęśliwi i dumni, że pierwszy raz w historii triathlonu w Polsce, zawodnicy będą mogli się ścigać na pełnym dystansie IRONMAN. Bardzo dziękuję wszystkim osobom i partnerom, którzy są zaangażowani w przygotowanie tego wydarzenia – podsumował Michał Drelich.

To będzie już dziewiąta edycja zawodów triathlonowych w Gdyni, a siódma pod szyldem IRONMAN, ale pierwszy raz w historii, oprócz bardzo dobrze znanych zawodów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, będzie również pełen dystans IRONMAN.

– Jesteśmy dumni, że pierwsza, historyczna edycja pełnego dystansu IRONMAN będzie miała miejsce właśnie w Gdyni – powiedział Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Gdynia to miasto otwarte, w którym staramy się, żeby każdy czuł się dobrze. W zawodach Enea IRONMAN Gdynia startuje wielu zawodników z zagranicy. Z roku na rok liczba obcokrajowców rośnie, co pokazuje, że Gdynia jest dla wszystkich idealnym miejscem nie tylko do życia czy wypoczynku, ale też do rywalizacji sportowej – podsumował Bartosz Bartoszewicz.

W tegorocznej edycji Enea IRONMAN Gdynia wystartuje ponad 3500 uczestników. W najbliższych dniach Gdynia ponownie stanie się stolicą polskiego triathlonu. Organizacja takiego wydarzenia wymaga mocnego wsparcia ze strony sponsorów i partnerów.

– Enea od lat wspiera zawody triathlonowe w całej Polsce, co wpisuje się w nasze zaangażowanie w popularyzację aktywności fizycznej – powiedział Mateusz Pilarczyk z biura prasowego Enei. – W Gdyni jesteśmy obecni już od siedmiu lat i cieszymy się, że współtworzymy wydarzenie, które zapisze się w historii polskiego triathlonu. Już w niedzielę, po raz pierwszy w kraju, rozegrane zostaną zawody na pełnym dystansie IRONMAN – podsumował Mateusz Pilarczyk.

Organizatorzy Enea IRONMAN Gdynia nie zapomnieli również o wielu atrakcjach dla kibiców. Już od piątku na Plaży Miejskiej funkcjonować będzie Rodzinna Strefa Enei, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Będzie skimboard, gry eko, eksperymenty, trenażery ruchu oraz wiele innych atrakcji. Chętni będą również mogli wziąć udział w akcji „Twoje waty, Twoje pomoc”, organizowanej przez Grupę Enea. Dzięki ćwiczeniom na ergometrze wioślarskim lub rowerze stacjonarnym, każdy będzie mógł pomóc w zbieraniu kilowatogodzin, które następnie zostaną przeliczone na pieniądze przekazane instytucjom charytatywnym.

Szczegółowy program Enea IRONMAN Gdynia dostępny jest tutaj.
Więcej informacji również na www.ironmangdynia.pl.

 

Enea od lat wspiera sport – zarówno zawodowy, jak i młodzieżowy. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce oraz imprez triathlonowych, m.in. Enea Bydgoszcz Triathlon. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, Polskiego Związku Zapaśniczego i Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.