Enea dostosuje system rozliczeń klientów do cyfrowych rozwiązań Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii
Enea pracuje nad wdrożeniem przełomowego, cyfrowego rozwiązania - Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). System wprowadzi nowe rozwiązania w energetyce, na których skorzystają wszyscy uczestnicy rynku. Kolejnym etapem realizacji projektu jest dostosowanie systemu bilingowego Enei do CSIRE. W tym celu zespół Enei będzie współpracował z ekspertami z Asseco Poland.
- Enea, we współpracy z wiodącymi na rynku firmami informatycznymi, pracuje nad wdrożeniem CSIRE.
- Firma potwierdziła gotowość do technicznej komunikacji z CSIRE, dokonując bezpiecznej integracji swoich systemów informatycznych.
- Kolejnym ważnym krokiem ku cyfryzacji i automatyzacji procesów obsługi klientów i rynku energii jest dostosowanie systemu bilingowego AUMS Enei do rozwiązania CSIRE.
- Transformacja cyfrowa jest dla Grupy Enea projektem strategicznym.
Kamień milowy na drodze do wdrożenia
Po potwierdzeniu przez Eneę gotowości do technicznej komunikacji z CSIRE, firma przystąpiła do realizacji kolejnego etapu tego projektu, którym jest dostosowanie systemu bilingowego, obsługującego blisko 3 mln klientów w całej Polsce, do współpracy z systemem CSIRE.
– Zmiany w systemie bilingowym Enei umożliwią realizację procesów biznesowych zgodnie ze standardami wymiany informacji zdefiniowanymi przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE). Standaryzacja danych jest niezbędna, aby każdy z uczestników rynku mógł zasilać system danymi i jednocześnie korzystać z informacji przekazanych przez inne podmioty. Wysoka jakość danych przekazywanych z systemu bilingowego do CSIRE, przez Eneę i inne firmy energetyczne, zapewni klientom lepszą jakość obsługi spraw związanych z energią elektryczną – powiedziała Olga Fasiecka, prezeska zarządu Enei Centrum, spółki, która jako centrum wsparcia biznesu w Grupie Enea, odpowiada m.in. za obsługę klientów i obszar IT.
Dostosowanie systemu bilingowego Enei to wyzwanie, które wymaga zaangażowania wielu działów, począwszy od specjalistów IT, którzy odpowiadają za wdrożenie i dostosowanie systemu, po pracowników realizujących procesy sprzedaży i obsługi klienta w systemie bilingowym.
– Przy wsparciu wiodących na rynku partnerów technologicznych, Enea konsekwentnie prowadzi cyfrową transformację, na której skorzystają nasi klienci. Zintegrujemy z CSIRE około 25 procesów biznesowych realizowanych w związku z obsługą blisko 3 mln klientów Enei – powiedział Sebastian Gajecki, członek zarządu ds. IT Enei Centrum.
Enea chce odpowiadać na rosnące potrzeby klientów
Cyfryzacja procesów rynku energii to wyzwanie dla wszystkich jego uczestników. Ta zmiana wprowadzi branżę energetyczną w nową, cyfrową erę. Integracja z CSIRE to dla Enei projekt strategiczny. Wprowadzenie centralnego systemu oznacza dla klientów skrócenie procesów obsługowych, m.in. zmiany sprzedawcy czy zawarcia umowy. Umożliwi również rozwój nowych usług, dzięki sprawnemu przepływowi informacji między uczestnikami rynku, po to, by lepiej odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. Poprawi także efektywność użytkowania energii elektrycznej i wykorzystywania w pierwszej kolejności tej, która jest produkowana przez odnawialne źródła energii. Klient otrzyma możliwość świadomego zarządzania swoim zużyciem, a w przypadku prosumentów – dopasowania zużycia energii do jej produkcji.
Podziel się na: