Startuje nowa kampania edukacyjna Fundacji Enea  1
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Startuje nowa kampania edukacyjna Fundacji Enea

Fundacja Enea uruchomiła kampanię poświęconą edukacji dzieci i bezpieczeństwu energetycznemu – „Enea w trosce o edukację dzieci i bezpieczeństwo energetyczne Polski”. Kampania ma na celu zachęcenie odbiorców do zdobywania wiedzy o prądzie i bezpieczeństwie jego używania. Enea – wicelider rynku energii elektrycznej w Polsce konsekwentnie dba o bezpieczeństwo energetyczne Polski.  

Troska o bezpieczną przyszłość, zaangażowanie w transformację sektora, dbałość o stabilne dostawy energii i jej dostępność - to główne działania realizowane przez Eneę i pokazane w kampanii. Jej głównym bohaterem jest Krzyś Elektryk, który zaprowadzi dzieci do wielu fascynujących miejsc, zapozna z faktami, zabawami i nowymi słowami. Pomoże odpowiedzieć na pytania: skąd się bierze prąd w gniazdku? Jak wysokie są wiatraki, które go produkują? I co to właściwie znaczy: oszczędzać energię?

Flagowym elementem kampanii będą billboardy, które pojawią się w miastach północno-zachodniej Polski (na obszarze dystrybucyjnym Enei). Znajdziemy je m.in. w Poznaniu, Szczecinie, ale także w Lesznie czy Gorzowie Wielkopolskim. Specjalnie na potrzeby kampanii stworzona została strona internetowa bystrzakienea.pl. Znajdują się tam m.in. rymowanki, łamigłówki i książeczka edukacyjna do pobrania. Enea przygotowała także spot z Krzysiem Elektrykiem, który dzieli się wiedzą z dziećmi; najmłodsi dowiedzą się m.in. czym jest prąd, skąd się bierze, jak się z nim obchodzić oraz jak go oszczędzać.

 Wierzymy, że o tak istotnych kwestiach, jak: bezpieczeństwo energetyczne, alternatywne źródła energii, ochrona środowiska, oszczędzanie i rozważne korzystanie z urządzeń, należy edukować już od najmłodszych lat. Dlatego stworzyliśmy strefę bystrzakienea.pl gdzie poprzez zabawę pokazujemy dzieciom wiedzę o najważniejszych zagadnieniach dotyczących energii  powiedział Łukasz Nowakowski, prezes Fundacji Enea.

Enea poprzez kampanię informuje najmłodszych o swoim zaangażowaniu w transformację energetyczną. Koncern odpowiadający za bezpieczne dostawy energii do 6,5 mln Polaków, stale inwestuje w rozwój sieci dystrybucyjnej, odnawialnych źródeł energii oraz technologii zapewniających klientom stabilne dostawy energii w akceptowalnych społecznie cenach. Nowoczesna sieć energetyczna jest bowiem jednym z najważniejszych elementów transformacji energetycznej Polski. W tym celu modernizowane są kilometry sieci, budowane i modernizowane Główne Punkty Zasilające oraz wdrażane nowoczesne systemy do zarządzania przepływem energii.

Tylko w I kwartale 2023 r. Enea Operator zakończyła kilka ważnych zadań inwestycyjnych w województwach: kujawsko-pomorskim, wielkopolskim, zachodniopomorskim. W najbliższych miesiącach zakończonych zostanie kilka innych projektów. Wszystko dzięki konsekwentnej realizacji planu inwestycyjnego, w ramach którego rocznie w Grupie przeznaczany jest ponad miliard złotych na inwestycje w obszarze dystrybucji. W 2022 r. było to ponad 1,4 mld zł, plan na 2023 r. zakłada wydatki na poziomie 1,8 mld zł.