Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności.

Enea wspiera kampanię „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”

1 października, w Europejskim Dniu Walki z Depresją zainaugurowana została 13. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, której celem jest przekonywanie Polaków chorujących na depresję do korzystania z pomocy psychologa i psychiatry. Dzięki zaangażowaniu Fundacji Enea, po raz pierwszy w Polsce uruchomiony zostanie program bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej dla osób dorosłych z problemami psychicznymi.  

W czasie pandemii w Polsce dwukrotnie wzrosła liczba osób cierpiących na depresję. Szacuje się, że już 4 miliony Polaków zmaga się z tą chorobą, to dzieci i dorośli. W tym roku organizatorzy kampanii chcą zwrócić szczególną uwagę na fakt, że depresja może towarzyszyć również bardzo wielu innym schorzeniom. Co druga osoba cierpiąca z powodu przewlekłego bólu, co trzecia chorująca na raka i co dziesiąta z cukrzycą zmaga się również z depresją. Nieleczona depresja obniża rokowania pacjentów w przypadku chorób współtowarzyszących.

Ambasadorami tegorocznej kampanii „Twarze depresji” zostali m.in.: Bożena Dykiel, Urszula Dudziak, Krzysztof Cugowski, Marta Kielczyk, Małgorzata Serafin i Marek Plawgo. O tym, jak leczyć depresję, gdy towarzyszy innym chorobom, rozmawiano ze specjalistami i ambasadorami akcji podczas konferencji prasowej rozpoczynającej 13. edycję kampanii.

Badania pokazują, że połączenie farmakoterapii i psychoterapii jest najskuteczniejszą formą leczenia tej choroby. Problem w tym, że na psychoterapię w ramach publicznej służby zdrowia czeka się długo, a nie każdego stać na pomoc odpłatną. Dlatego Fundacja „Twarze depresji”, dzięki wsparciu finansowemu Fundacji Enea, uruchamia program bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej dla  dorosłych. To niezwykle ważny, potrzebny i długo oczekiwany krok – podkreśla Anna Morawska-Borowiec z Fundacji „Twarze depresji”.

Program wystartuje od października. Dzięki zaangażowaniu Fundacji Enea zapewnionych jest ponad 200 konsultacji ze specjalistami. Korzystać z nich będą mogły osoby zamieszkujące regiony objęte działalnością Fundacji Enea (to przede wszystkim województwa północno-zachodnie, okolice Białegostoku, Połańca, Kozienic i Łęcznej na Lubelszczyźnie). Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowym dostępny na stronie www.twarzedepresji.pl/pomocpsychologiczna. Przedstawiciel Fundacji zadzwoni i zaproponuje termin konsultacji ze specjalistą, wygodnie i bez kolejek.

Daj szansę sobie pomóc! Skorzystaj z bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej Fundacji „Twarze depresji” – apeluje w spotach radiowych Bożena Dykiel, jedna z ambasadorek programu.

Realizujemy ambitne projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a zaangażowanie się w kampanię „Twarze depresji” to dla nas kolejny krok w działaniach na rzecz poprawy zdrowia psychicznego Polaków. Depresja to poważna choroba mocno obniżająca nastrój, odbierająca radość z życia i nadzieję. Pandemia, izolacja społeczna czy praca zdalna to dla chorujących dodatkowe wyzwanie. W tym roku, przy okazji Dnia Kobiet, uruchomiliśmy darmową pomoc psychologiczną dla pań, które szczególnie ucierpiały w czasie pandemii. Zaangażowaliśmy się również w projekt „Ogarnij hejt”, którego celem jest zapobieganie cyberprzemocy i edukacja uczniów szkół podstawowych, ich nauczycieli i rodziców. Grupa Enea stara się być uważnym obserwatorem otoczenia, w którym funkcjonuje. Wraz z ekspertami diagnozujemy potrzeby i problemy w naszym najbliższym otoczeniu, by nieść pomoc tam, gdzie jest ona potrzebna – wyjaśnia Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji w Enei.

Enea, jako firma odpowiedzialna społecznie, łączy działalność biznesową z troską i działaniami na rzecz lokalnych społeczności, pracowników oraz klientów. Od kilku lat w Grupie realizowana jest cyklicznie akcja „Misja profilaktyka”, której celem jest ochrona zdrowia pracowników, ich edukacja w zakresie profilaktyki zdrowia fizycznego i psychicznego. Firma organizuje badania profilaktyczne, otwarte warsztaty i webinaria, zapraszając do udziału zainteresowane osoby. W tym roku, z racji pandemii, były to zajęcia z psychologiem i trenerem z zakresu technik redukcji stresu, dbałości o dobrostan emocjonalny oraz tego, jak troszczyć się o zdrowie psychiczne swoje i najbliższych.

13. edycji kampanii towarzyszy publikacja bezpłatnego magazynu „Twarze depresji”, w całości poświęconemu tematowi konieczności leczenia depresji, kiedy towarzyszy również innym chorobom. W czasopiśmie znalazł się m.in. wywiad z Urszulą Dudziak i jej córką Miką Urbaniak chorującą na chorobę afektywną dwubiegunową. Magazyn jest dostępny na stronie www.twarzedepresji.pl w zakładce „Magazyn”.

Organizatorami kampanii są: Fundacja "Twarze depresji", Fundacja Itaka i Forum Przeciw Depresji. Kampanię wspierają: Fundacja Enea, Nationale-Nederlanden, Servier Polska, miasta Łódź i Warszawa. Patronami honorowymi są: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Lasy Państwowe.