Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności.

Enea promuje turystykę regionalną w akcji społecznej #DoZobaczenia

W zakończonym właśnie internetowym konkursie Enei, internauci wskazali najpiękniejsze zakątki Polski, zachęcając innych do ich odwiedzania przez cały rok. Autorzy dziewięciu spośród nadesłanych prawie stu propozycji otrzymają nagrody. Konkurs jest częścią akcji #DoZobaczenia, której celem jest wspieranie lokalnych społeczności i promowanie polskiej turystyki regionalnej.

Uczestnicy akcji przesyłali zdjęcia ulubionych atrakcji turystycznych, ciekawych obiektów lub wartych zobaczenia miejsc w Polsce, zachęcając internautów do ich odwiedzania i głosowania na najpiękniejsze z nich. Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem, do konkursu zgłoszono ponad 150 zdjęć przedstawiających najpiękniejsza miejsca w całej Polsce – od Bałtyku po Tatry. Obok wielu popularnych znalazły się również mniej znane, jak np. Gród Halszki w Szamotułach, czy dawna Cukrownia w Szczecinie. Wszystkie propozycje można zobaczyć na stronie akcji www.do-zobaczenia.pl.

- Element grywalizacji służył nie tylko dobrej zabawie. Nasza akcja została przygotowana tak, by inspirować i zachęcać do zwiedzania kraju oraz wspierać polską branżę turystyczną i społeczności lokalne, którym trudniej dziś funkcjonować z powodu pandemii – powiedziała Anna Lutek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w Enei.

W projekcie wzięli udział również pracownicy Grupy Enea, którzy nie tylko przesyłali swoje propozycje, ale włączyli się też w promocję akcji, zachęcając do udziału innych, m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

W konkursie oddano ponad 7 tysięcy głosów. Najwięcej z nich otrzymały propozycje przedstawiające:  Tatry Zachodnie, Czarny Staw Gąsienicowy w Tatrach, Zalew Koronowski (Pieczyska) w województwie kujawsko-pomorskim, Klif Orłowski w Gdyni, Jezioro Turkusowe koło Konina, tężnie w Ciechocinku, Jezioro Chycina w województwie lubuskim, Jezioro Leleskie i Jezioro Dobskie w województwie warmińsko-mazurskim. Nagrodami dla dziewięciu zwycięzców są hulajnogi elektryczne.

- Cieszymy się, że wśród dziewięciu zwycięskich propozycji znalazły się malownicze rejony z województw, w których Grupa Enea prowadzi swoją działalność. Naszą akcją nie tylko promujemy poszczególne regiony. Przede wszystkim zachęcamy do odwiedzenia i zobaczenia ciekawych, a wciąż nie do końca odkrytych miejsc, jak Zalew Koronowski czy Jezioro Chycina, ponieważ te wybory i działania mogą przełożyć się na realne korzyści dla społeczności lokalnych, utrzymujących się z działalności w branżach skupionych wokół regionalnej turystki  – dodaje Anna Lutek.

Akcja #DoZobaczenia wpisuje się w działania Grupy Enea, która od lat prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny społecznie, z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności. Najważniejsze wartości, na których opierają się projekty CSR Grupy to: odpowiedzialność i zaangażowanie, edukacja, ekologia, bezpieczeństwo. Ostatnia kampania jest także uzupełnieniem działań realizowanych w Grupie w związku z ograniczaniem skutków pandemii COVID-19. Za pośrednictwem Fundacji Enea do placówek medycznych walczących z koronawirusem trafiło już ponad 4 mln zł. Przekazane środki są przeznaczane – zgodnie z zapotrzebowaniem szpitali – m.in. na sprzęt medyczny oraz środki higieny i ochrony osobistej.

Partnerami kampanii #DoZobaczenia są Ministerstwo Aktywów Państwowych, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Wojewoda Wielkopolski i Świętokrzyski Urząd Wojewódzki. 

Wszystkie zgłoszenia znajdują się na stronie internetowej: www.do-zobaczenia.pl