Enea wspiera piłkarską Akademię Warty Poznań 1
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea czwarty rok z piłkarską Akademią Warty Poznań

Kolejny, czwarty już rok z rzędu Enea będzie Sponsorem Strategicznym Akademii Warty Poznań oraz sponsorem sekcji kobiet najstarszego klubu piłkarskiego w stolicy Wielkopolski. Koncern energetyczny z Wielkopolski konsekwentnie i długofalowo wspiera sport zawodowy i amatorski.

Enea zaangażowała się we wsparcie Warty Poznań na początku 2020 roku. Spółka była wówczas Sponsorem Głównym Akademii Warty Poznań, a następnie została jej Sponsorem Strategicznym. W takiej też roli koncern energetyczny z siedzibą w Poznaniu będzie wspierać „Zielonych” przez kolejne dwanaście miesięcy.

Oznacza to kluczowe wsparcie dla klubu, którego zespoły dziewczynek i chłopców występują w Centralnych Ligach Juniorów, czyli najważniejszych rozgrywkach młodzieżowych w kraju. Na co dzień w Akademii Warty Poznań trenuje i podnosi swoje umiejętności ponad 300 młodych zawodniczek i zawodników.

W ramach współpracy poznański klub przeprowadzi m.in. akcję „Zasil Wartę swoją energią”. To inicjatywa popularyzująca aktywność i sprawność fizyczną wśród dzieci i młodzieży. Zachęca też do uprawiania sportu, a w szczególności piłki nożnej. Uczestnicy tych zajęć, prowadzonych przez trenerów Akademii Warty Poznań, będą mieli szansę dostać się na treningi do klubu. Ponadto Enea ufunduje stypendia dla najzdolniejszych zawodników Akademii Warty Poznań.

Tak jak w poprzednich latach, w oficjalnych meczach ligowych piłkarki i piłkarze z akademii „Zielonych” będą występować w koszulkach z logotypem spółki Enea umieszczonym na przodzie strojów.

Zawarta właśnie umowa między klubem i spółką Enea przewiduje kontynuację wsparcia dla sekcji piłki nożnej kobiet Warty Poznań. W czerwcu ubiegłego roku piłkarki z Poznania wywalczyły awans do III ligi i już wtedy występowały w koszulkach z logiem sponsora sekcji, czyli właśnie firmy Enea.

O coraz większym zaangażowaniu spółki we współpracę z Wartą Poznań świadczy też wsparcie dla dynamicznie rozwijającej się drużyny amp futbolu „Zielonych". W połowie marca poznański klub był gospodarzem turnieju otwarcia sezonu PZU Amp Futbol Ekstraklasy na Golęcinie. Enea była Oficjalnym Partnerem zawodów w piłce nożnej dla zawodników i zawodniczek po amputacjach lub z niedowładem kończyn.

– Wspieranie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży jest jednym z głównych zadań, jakie stawiamy sobie w ramach sponsoringu sportu. Chcemy, by najmłodsi mieli szansę na odkrywanie swoich talentów i rozwijanie ich w różnych dyscyplinach sportowych. Wspólnie z profesjonalistami, w ramach naszego programu Enea Akademia Sportu, pomagamy młodym ludziom doskonalić się i czerpać radość ze sportu. Współpraca z Akademią Warty Poznań idealnie wpisuje się w założenia Enei dotyczące promocji aktywności fizycznej – powiedział Artur Murawski, dyrektor Departamentu Sponsoringu, Promocji i Zarządzania Marką w Enei.

– Cieszymy się z zawarcia nowej umowy i przedłużenia partnerskiej współpracy z Eneą. To już kolejny wspólny rok Warty Poznań z Eneą i mamy nadzieję, że to będzie udany czas dla obu stron – powiedział Maciej Wojdyło z zarządu Warty Poznań. – Dzięki wsparciu sponsora strategicznego Akademia Warty Poznań może się harmonijnie rozwijać. Młodzi zawodnicy i zawodniczki „Zielonych” mogą natomiast skupić się na swoich codziennych obowiązkach i robić wszystko, by stawać się lepszymi sportowcami. Ponadto wsparcie ze strony Enei jest dla klubu ważne z punktu widzenia realizacji misji Warty w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – dodał Wojdyło.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych, m.in. Enea Bydgoszcz Triathlon oraz Enea IRONMAN Gdynia. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu, wspierając Akademię Warty Poznań i Akademię Lecha Poznań. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.