zajawka future team

Nowy projekt Enei wspierający młodych, obiecujących sportowców

Enea rozpoczyna projekt długoterminowego wsparcia kariery wybranych młodych sportowców, stawiając na indywidualny rozwój ich ścieżki sportowej, zgodnie z osobistymi potrzebami zawodników. Pierwszymi, którzy będą trenować i podnosić swoje umiejętności oraz wyniki pod patronatem Enei będą młodzi lekkoatleci.    

Enea otwiera nowy rozdział w swoich działaniach na rzecz wspierania polskiego sportu. Koncern energetyczny, angażujący się w promocję sportu zawodowego i amatorskiego, na poziomie seniorów, juniorów i najmłodszych, będzie teraz wspierał indywidualnych młodych sportowców.  Nowy projekt będzie skupiał zawodników różnych dyscyplin.  Dzięki otrzymanemu od firmy wsparciu, będą oni mogli komfortowo realizować swoje indywidualne ścieżki rozwojowe, zgodnie z rzeczywistymi potrzebami, we wszystkich kluczowych aspektach. Program ma na celu nie tylko umożliwienie rozwoju  sportowego, ale i wsparcie młodego człowieka w przygotowaniu go do  działania po zakończeniu kariery sportowej.

Pierwszymi sportowcami  wcielonymi w nowy program Enei  są:

  • Pia Skrzyszowska (21 lat): Mistrzyni Europy Monachium 2022 w biegu na 100 m przez płotki, największy objawienie ostatniego sezonu i już wielka gwiazda nie tylko w wymiarze polskim;
  • Michał Gawenda (17 lat): Mistrz Europy do lat 18 w skoku o tyczce (2022 r.), 3 miejsce na Mistrzostwach Świata do lat 20 (2022 r.), rekordzista Polski juniorów w skoku o tyczce w hali z olbrzymim potencjałem na skakanie wkrótce powyżej 6 m;
  • Marek Zakrzewski (17 lat): Mistrz Europy do lat 18 w biegu na 100 m, wielokrotny rekordzista Polski w kategoriach młodzieżowych na dystansach od 60 m do 200 m. Wielki talent sportowy i fantastyczny młody człowiek.

Chcemy wspierać młodzież i budować im perspektywy rozwoju właśnie w Polsce, by tutaj mogli realizować swoje życiowe pasje, osiągając sukcesy w kraju i za granicą. Będziemy kreować pozytywne wzorce dla innych młodych ludzi, pokazywać idoli, którzy mogą przemawiać do swoich rówieśników ich językiem. Chcemy promować sukces, za którym stoi zarówno pasja i ciężka praca; pokazywać, że droga do mistrzostwa potrafi być trudna, ale konsekwencją i wiarą w siebie można pokonać przeszkody i stać się mistrzem – podkreśla Marcin Wenzel, zastępca dyrektora Departamentu Sponsoringu, Promocji i Zarządzania Marką w Enei.

Do tego grona będą stopniowo dołączać inni młodzi sportowcy, reprezentanci różnych dyscyplin, być może przyszli medaliści Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata czy Europy.  

Grupa Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych, współodpowiedzialny za bezpieczeństwo energetyczne kraju. Enea dostarcza energię do ponad 2,7 mln klientów. Firma realizuje Strategię Rozwoju, która zakłada „Zieloną zmianę Enei”– osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.

Projekt jest realizowany we współpracy z agencją marketingu sportowego AKTISPORT sp. z o.o.