Enea sponsorem strategicznym Akademii Jagiellonii Białystok (2)
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea sponsorem strategicznym Akademii Jagiellonii Białystok

Enea, jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych, która od lat wspiera sportową aktywność dzieci i młodzieży, została sponsorem strategicznym Akademii Piłkarskiej Jagiellonii Białystok. Jagiellonia Białystok jest najpopularniejszym klubem piłkarskim we wschodniej Polsce.

Jagiellonia Białystok to zasłużony klub piłkarski, który występuje w Ekstraklasie nieprzerwalnie od 2007 roku. W 2010 roku klub wygrał Puchar Polski i Super Puchar Polski. W 2015 roku zajął trzecie miejsce w Ekstraklasie, dwukrotnie w roku 2017 i 2018 był wicemistrzem Polski. Jagiellonia Białystok reprezentowała Polskę w rozgrywkach europejskich pięciokrotnie. Jest jedynym klubem w regionie, który występuje w najwyższej klasie rozgrywkowej. Poza drużyną seniorską, klub aktywnie działa na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży w ramach Akademii Piłkarskiej Jagiellonia Białystok.

Enea, w sezonie 2022/2023 będzie wspierać Akademię Piłkarską Jagiellonii Białystok oraz szkolenia drużyny U-17 na terenie nowoczesnego ośrodka treningowego w Białymstoku.

Enea od lat wspiera sport zawodowy i młodzieżowy na obszarach swojej działalności. Biznesowo obecni jesteśmy także w Białymstoku za sprawą spółki Enea Ciepło. Wielu naszych pracowników z Podlasia wraz z rodzinami kibicuje Jagiellonii, to też powód dla którego zostaliśmy sponsorem strategicznym Akademii Jagiellonii Białystok. Wsparcie dzieci i młodzieży ma dla Enei kluczowe znaczenie, to jeden z filarów naszej społecznej odpowiedzialności, który realizujemy w ramach wielu ambitnych przedsięwzięć, w tym m.in. naszego programu Enea Akademia Sportu – powiedział Artur Murawski, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w Enei.  − Chcemy dać młodym ludziom możliwość rozwoju w bardzo ważnym obszarze jakim jest sport. Właściwie zbudowana i funkcjonująca piramida szkoleniowa klubu przekłada się na liczne sukcesy młodych sportowców, a tym samym wprowadzanie ich na kolejne etapy i szczeble sportowej kariery, a dzięki temu rozwój polskiego sportu. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do wsparcia drużyn młodzieżowych i akademii sportowych − dodał Murawski.

Bardzo się cieszymy z podjęcia tej współpracy. Enea to jedna z największych polskich firm z branży energetycznej, która w ostatnich kilku latach zaangażowała się w rozwój polskiego sportu, a przede wszystkim tego na szczeblu młodzieżowym. Tym bardziej cieszy nas, że energetyczny gigant zdecydował się wesprzeć również młodych zawodników Akademii Piłkarskiej Jagiellonii, która jest naszym oczkiem w głowie. Drużyna U17, która dumnie będzie nosić logo Enei na koszulkach to półfinaliści Mistrzostw Polski w ubiegłym sezonie, a kilkunastu reprezentantów kraju w różnych kategoriach wiekowych potwierdza, że obraliśmy dobry kierunek − podkreślił Wojciech Pertkiewicz, prezes Jagiellonii.

Enea współpracowała już z Jagiellonią Białystok. Jednym z efektów tej współpracy był silnie obsadzony, międzynarodowy turniej dla drużyn U-10, w którym uczestniczyły m.in. Celtic Glasgow, Sporting Lizbona oraz FC Kopenhaga.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych, m.in. Enea Bydgoszcz Triathlon oraz Enea IRONMAN Gdynia. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu, wspierając Akademię Warty Poznań i Akademię Lecha Poznań. Firma jest sponsorem Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, Polskiego Związku Zapaśniczego, Polskiego Związku Tenisa Stołowego oraz Polskiego Związku Hokeja na Trawie. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.