Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności.

Enea kontynuuje współpracę z Polską Ligą Zapaśniczą

Rok temu Enea oraz Polski Związek Zapaśniczy rozpoczęły wspólne działania na rzecz promocji zapasów i rywalizacji ligowej z udziałem najlepszych zawodniczek i zawodników. Polska Liga Zapaśnicza inaugurowała rozgrywki w październiku 2021 r. Wraz z przedłużeniem współpracy o kolejny rok, Enea włącza się w rozwój projektu promującego zapasy wśród dzieci.

Projekt „Z maty na igrzyska” jest elementem obchodów 100-lecia Polskiego Związku Zapaśniczego. Inicjatywa kierowana jest do uczniów szkół podstawowych. Uczestnicy będą mieli możliwość rywalizacji w ramach gier i zabaw z mocowaniem, które są integralną częścią treningu zapaśniczego.

Systematycznie wspieramy system szkolenia najmłodszych sportowców i programy poszukiwania oraz rozwijania młodych talentów w różnych dyscyplinach sportowych. W zapasach dużą rolę odgrywa nie tylko siła, ale także zręczność, inteligencja, instynkt zawodnika oraz energia. To właśnie cenimy w tym sporcie i to chcemy przekazywać dzieciom i młodzieży – podkreśla Artur Murawski, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w Enei.   

Enea pozostanie sponsorem strategicznym Polskiego Związku Zapaśniczego przez kolejny rok.

Cieszymy się, że możemy przedłużyć umowę sponsoringową z Eneą, jedną z największych w Polsce firm energetycznych, która systematycznie podejmuje działania wspierające rozwój sportu i podziela nasze pasje. Dotychczasowa współpraca umożliwiła realizację trzech turniejów ligowych, dzięki czemu popularyzacja zapasów nabiera nowego wymiaru. Mam nadzieję, że kolejny rok zaowocuje ważnymi, z punktu widzenia zarówno lokalnego jak i krajowego projektami, a nasza współpraca będzie dalej umacniać znaczenie strategiczne obu marek. Fakt, że firma taka jak Enea zdecydowała się pozostać z nami, to olbrzymia motywacja do dalszego działania – komentuje Andrzej Supron, prezes Polskiego Związku Zapaśniczego.

W Polskiej Lidze Zapaśniczej rywalizuje sześć drużyn, w sumie 6 zawodniczek i 12 zawodników. Rywalizacja jest rozgrywana wyłącznie w olimpijskich kategoriach wagowych, a uczestniczą w niej medalistki i medaliści mistrzostw Europy, świata i igrzysk olimpijskich. 

Enea od lat wspiera sport – zarówno zawodowy, jak i młodzieżowy. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Firma wspiera Polski Związek Towarzystw Wioślarskich, Polski Związek Zapaśniczy, Polski Związek Tenisa Stołowego oraz Polski Związek Hokeja na Trawie. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich, medalistka igrzysk paraolimpijskich.