Enea wspiera pasjonatów triathlonu od najmłodszych lat
Od ponad sześciu lat Enea angażuje się we wsparcie i rozwój triathlonu, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin dostępnych dla sportowców-amatorów. Koncern energetyczny wspiera zarówno największe w Polsce imprezy triathlonowe (Enea IRONMAN Gdynia i Enea Bydgoszcz Triatlon), jak i promuje sportową aktywność wśród najmłodszych. Okazją do tego była piąta, jubileuszowa edycja Enea Junior Poznań Triathlon. Poznańska firma już po raz trzeci była sponsorem tytularnym tej imprezy. Natomiast już za niecały tydzień, 10-11 lipca ponad 4500 osób wystartuje w lipcowej edycji zawodów w Bydgoszczy, rywalizując na czterech różnych dystansach.
Enea wspiera triathlon w wydaniu profesjonalnym, jak i amatorskim. Czerwcowe zawody Enea Junior Poznań Triathlon były jednymi z największych w Polsce multisportowych imprez dla dzieci i młodzieży. W tegorocznych zawodach, które odbyły się tradycyjnie na terenie Kompleksu Sportowego Chwiałka, wystartowało ok. 400 dzieci w siedmiu kategoriach wiekowych.
− Wspieranie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży to jeden z priorytetów działalności społecznej i charytatywnej Enei. Od lat sponsorujemy triathlon, czego naturalną konsekwencją jest zaangażowanie w poznańskie zawody multisportowe. Obserwując rosnące z roku na rok zainteresowanie dzieci i dorosłych naszymi imprezami, z jeszcze większym zapałem podchodzimy do planowania kolejnych edycji – podsumowała Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji w Enei.
Młodzi pasjonaci sportu w wieku od 1 roku do 15 lat mogli w Poznaniu poczuć się jak uczestnicy profesjonalnych zawodów seniorskich, takich jak Enea Bydgoszcz Triathlon, czy Enea IRONMAN Gdynia. Dzieci swój sprzęt zostawiały w specjalnie przygotowanych strefach zmian, a na mecie czekał na nich tzw. „pakiet finishera” z medalem, owocami i wodą. Najmłodszym w czasie zawodów towarzyszyli rodzice, którzy wspierali swoje pociechy podczas pływania, jazdy na rowerze lub rowerze biegowym oraz podczas biegu. Starsi uczestnicy wystartowali w aquathlonie, łączącym pływanie z biegiem. Dla zachowania wymogów bezpieczeństwa, starty dzieci były podzielone na fale od czterech do ośmiu osób.
W tym roku nowością był również Family Poznań Aquathlon, czyli zabawa w postaci rodzinnej sztafety składającej się z dorosłego i dziecka. Do pokonania było 50 metrów wpław oraz 400 m biegu. Aby wyrównać szanse, wiek startujących był przeliczany na sekundy i od czasu osiągniętego przez każdą sztafetę organizatorzy odejmowali wiek dorosłego i dodawali wiek dziecka.
Enea, jako sponsor tytularny wydarzenia, po raz kolejny zorganizowała specjalną strefę rodzinnej aktywności dla oczekujących na start dzieci i ich rodziców. – Jako sponsor PKOl, Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego, zorganizowaliśmy kącik olimpijski z ergometrami oraz stołem do tenisa stołowego, na którym odbył się rodzinny mini-turniej debla z atrakcyjnymi nagrodami ufundowanymi przez PZTS – podkreślił Marcin Wenzel z Biura Sponsoringu i Zarządzania Marką w Enei.
Enea niezmiennie angażuje się we wsparcie największych w Polsce imprezach triathlonowych. W tym roku na kibiców w Bydgoszczy czeka dwa razy emocji. Organizatorzy zawodów Enea Bydgoszcz Triathlon zaplanowali aż dwie edycje – oprócz przełożonych o rok lipcowych zawodów, które już w ten weekend (10-11 lipca), rywalizację nad Brdą zaplanowano również na 28-29 sierpnia.
Enea jest również wyłącznym sponsorem tytularnym zawodów IRONMAN Gdynia. Legendarna rywalizacja na pełnym dystansie IRONMAN (3,8 km pływania – 180 km jazdy na rowerze - 42,2 km biegu) zadebiutuje w Gdyni już 8 sierpnia. Koncern energetyczny już piąty rok z rzędu będzie też sponsorem tytularnym zawodów na dystansie o połowę krótszym – Enea IRONMAN 70.3 Gdynia.
Enea od lat wspiera sport – zarówno zawodowy, jak i młodzieżowy. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, Polskiego Związku Zapaśniczego i Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.
Podziel się na: