Zajawka
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea z Instytutem Lema zachęcają do udziału w projekcie Ogarnij hejt

Rozpoczyna się nabór szkół do najnowszej edycji projektu Ogarnij hejt, którego celem jest popularyzacja wiedzy o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu i zapobieganiu cyberprzemocy. Na bezpłatne zajęcia na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców ma szansę 30 szkół podstawowych z całej Polski. Partnerem tegorocznej edycji projektu jest Enea.

Badania Państwowego Instytutu Badawczego NASK wskazują, że trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Ofiarami są przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych. Liczby pokazują, że to zjawisko na ogromną skalę, które w wielu szkołach wciąż stanowi tabu. Uczniowie nie wiedzą jak reagować, gdy są ofiarami czy świadkami cyberprzemocy oraz jakie są konsekwencje prawne, gdy są jej sprawcami. Rodzice i nauczyciele nie potrafią diagnozować problemu i mu przeciwdziałać. Z pomocą przychodzą specjaliści z Instytutu Lema, którzy w ramach projektu Ogarnij hejt szkolą jak radzić sobie z cyberprzemocą.

Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat łączymy działalność biznesową z troską i działaniami na rzecz lokalnych społeczności, naszych pracowników oraz klientów. Pomagamy odpowiedzialnie, współpracując z organizacjami, które mają doświadczenie i wiedzę ekspercką. Dzięki takiemu połączeniu sił wsparcie otrzymują ci, którzy naprawdę go potrzebują – podkreśla Anna Lutek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w Enei. – Dzięki projektowi Ogarnij hejt, uczniowie, ich rodzice i nauczyciele zostaną otoczeni profesjonalną opieką, otrzymując wiedzę niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy w środowisku szkolnym. Ma to szczególne znaczenie w czasach, gdy nauczanie odbywa się przez internet. To doświadczenie będzie procentować w przyszłości, w życiu dorosłym. Cieszymy się, że Grupa Enea będzie miała w tym swój udział – dodaje Anna Lutek.

Właśnie rozpoczyna się rekrutacja do projektu dla szkół podstawowych z całej Polski. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 czerwca, wystarczy wypełnić formularz na stronie https://instytutlema.pl/ogarnijhejt/. W placówkach, które się zakwalifikują zostaną przeprowadzone warsztaty dla wszystkich klas 6-8, rodziców uczniów i nauczycieli. Młodzi ludzie dowiedzą się jak reagować i co robić, doświadczając przemocy w internecie. Dorośli poznają narzędzia umożliwiające rozpoznanie problemu, dowiedzą się jak mu zapobiegać i przeciwdziałać. Dodatkowo szkoły otrzymają materiały edukacyjne i dydaktyczne, by kontynuować temat w przyszłości, certyfikat oraz raport dotyczący skali cyberprzemocy w placówce, który powstanie na podstawie ankiet wypełnianych podczas zajęć.

Organizatorem akcji jest Fundacja Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. Do tej pory w warsztatach udział wzięło ponad 3 000 uczestników z 21 szkół. Ogarnij hejt to jedno w wielu działań realizowanych w ramach obchodów Roku Lema, którego partnerem jest Enea.

W Roku Lema to nasz absolutnie najważniejszy projekt. Edukacja cyfrowa była czymś szczególnie bliskim Stanisławowi Lemowi, czymś o co zawsze apelował. Bo komputer jest tak mądry, jak człowiek, który go obsługuje. Projekt Ogarnij hejt prowadzimy już od przeszło roku, przeszkoliliśmy tysiące uczestników, ale dzięki współpracy z Eneą te liczby podwoimy. Zapraszamy szkoły do zgłaszania się! – powiedział dr Maciej Kawecki, prezes zarządu Instytutu Lema.

Działania realizowane w ramach projektu Ogarnij hejt wpisują się w szerokie akcje na rzecz lokalnych społeczności, realizowane również przez Fundację Enea.

Troska o społeczności lokalne to jedno z podstawowych działań CSR-owych Grupy Enea. W marcu zrealizowaliśmy działania na rzecz kobiet, które odczuwają ekonomiczne, zdrowotne czy psychologiczne skutki pandemii, umożliwiając im skorzystanie z bezpłatnej opieki psychologicznej. W ramach projektu Ogarnij hejt profesjonalną pomoc otrzymają również uczniowie, ich rodzice i nauczyciele – podsumowuje Anna Lutek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w Enei.