Nowości od Enei w projekcie na rzecz bezpieczeństwa seniorów
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Nowości od Enei w projekcie na rzecz bezpieczeństwa seniorów

Enea zaprasza seniorów oraz wielopokoleniowe rodziny do projektu „Enea dla pokoleń. Wspólnie o bezpieczeństwie”. Już po raz trzeci Fundacja Enea wraz ze Stowarzyszeniem My 50+ edukuje w zakresie bezpieczeństwa oraz świadomości konsumenckiej. Tegoroczną nowością jest TeleRada – bezpłatna infolinia, na której będą dyżurować eksperci, m.in. lekarz, prawnik czy dietetyk.

Realizowany od 2018 r. projekt zmienia swoją formułę. Ze względów bezpieczeństwa, w trosce o zdrowie wszystkich uczestników, w miejsce dotychczasowych wydarzeń i bezpośrednich spotkań pojawią się  webinary oraz wirtualne spotkania. Powstaną eksperckie poradniki pod patronatem Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Nowością jest bezpłatna infolinia, na której dyżury będą pełnić eksperci z różnych dziedzin.

Fundacja Enea aktywnie włączyła się w działania na rzecz ograniczania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Do tej pory przekazaliśmy ponad 4 mln zł na walkę z wirusem, wspierając instytucje medyczne i służby sanitarne, inicjujemy programy społeczne i działania charytatywne. Cieszymy się, że założenia naszego senioralnego projektu również udało się dostosować do obecnych, trudnych realiów, zapewniając bezpieczeństwo jego uczestnikom i gwarantując wysoki poziom merytoryczny i dostępność projektu – podkreśla Agata Goor z Fundacji Enea.  

Pod numerem telefonu 800 805 605 porad eksperckich będą udzielać: dietetyk, prawnik, pracownik socjalny, rzecznik konsumentów, lekarz i farmakolog. Z infolinii TeleRada będzie można korzystać w wyznaczonych godzinach przez pięć dni w tygodniu. W poniedziałki porad będzie udzielał specjalista żywienia, który udzieli cennych wskazówek jak zdrowo się odżywiać i jaką dietę stosować w różnego rodzaju schorzeniach. We wtorek przy telefonie dyżurować będą prawnicy, u których można zasięgnąć porady dotyczącej prawa, od spadkowego do mieszkaniowego, po cywilne. Środa to dyżur specjalisty w zakresie pomocy socjalnej. Tego dnia można pytać o zasiłki i pomoc socjalną, wnioski dotyczące opieki społecznej i wsparcie rzeczowe od samorządu. W czwartki przy telefonie będą dyżurować  eksperci z biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu, którzy pomogą rozwiązać problemy związane z reklamacjami i wszelkimi zagadnieniami związanymi z podpisywaniem umów konsumenckich. Z kolei piątkowe poradnictwo prowadzone przez lekarza i farmakologa będzie  kontynuacją projektu, prowadzonego przez studentów medycyny i farmacji z nauczycielami akademickimi z Pracowni Geriatrii Katedry i Kliniki Medycyny Paliatywnej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

– Serdecznie zachęcam do korzystania z możliwości kontaktu z naszymi ekspertami za pośrednictwem infolinii TeleRada. To bezpieczny sposób kontaktu bez wychodzenia z domu, wiarygodne źródło wiedzy i rzetelna pomoc w rozwiązywaniu problemów – mówi Anna Dolska, prezes Zarządu Stowarzyszenia My 50+, koordynatorka projektu.

Tylko w ubiegłym roku podczas około 100 godzin warsztatowych w projekcie „Enea dla pokoleń” wzięło udział ponad 2830 uczestników. Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału. Szczegóły na stronie https://www.enea.pl/fundacja/enea-dla-pokolen oraz na stronie internetowej Stowarzyszenia My 50+ http://my60plus.pl/enea-dla-pokolen-wspolnie-o-bezpieczenstwie/.