Enea Operator zrealizuje projekt budowy inteligentnej sieci w Zachodniopomorskiem
Enea Operator podpisała umowę z Ministerstwem Aktywów Państwowych o dofinansowanie ze środków unijnych projektu budowy elektroenergetycznej sieci inteligentnej na terenie miasta Szczecina, powiatu gryfińskiego i miasta Świnoujście. Modernizacja i przebudowa linii oraz stacji średniego i niskiego napięcia zakłada również nasycenie sieci automatyką. Pozwoli to ulepszyć efektywność zdalnego zarządzania siecią i zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne w regionie.
Całkowita wartość projektu „Budowa elektroenergetycznej sieci inteligentnej na terenie miasta Szczecina, powiatu gryfińskiego i miasta Świnoujście poprzez modernizację i przebudowę linii i stacji SN i nn, automatyzację linii i stacji w wyniku zastosowania zdalnego sterowania i elektroenergetycznej automatyki zabezpieczeniowej, w tym wskaźników prądów zwarciowych” to ok. 38,8 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi blisko 21,2 mln zł.
– Konsekwentnie realizujemy program tworzenia sieci inteligentnej na obszarze północno-zachodniej Polski. Podpisana umowa z Ministerstwem Aktywów Państwowych dowodzi, że wspólnie zależy nam na wdrażaniu jak największej liczby projektów innowacyjnych w polskiej branży energetycznej. Realizacja tego projektu pozwoli nam nie tylko efektywniej zarządzać zdalnie siecią, ale także redukować straty energii elektrycznej oraz przyłączać odnawialne źródła energii, co wpisuje się w działania proekologiczne Grupy Enea. Na końcu jednak zawsze jest Odbiorca, który zyska większe bezpieczeństwo dostaw energii eklektycznej, dzięki lepszym możliwościom naszego reagowania w sytuacjach awaryjnych – powiedział Andrzej Kojro, prezes Enei Operator.
Ponadto projekt zakłada wdrożenie szeregu funkcjonalności sieci inteligentnej dla sieci dystrybucyjnej Enei Operator. Spółka będzie mogła m.in. w pełni monitorować obciążenia sieci w czasie rzeczywistym wraz z ich wizualizacją czy dynamicznie rekonfigurować sieci dla zoptymalizowania jej działania. Inteligentna sieć pozwoli również na automatyczną identyfikację błędów, wraz z uruchomieniem systemu naprawczego. Wszystkie inwestycje mają zostać zakończone do końca 2021 roku.
Podziel się na: