Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności.

Enea wspiera pasjonatów energetyki ze swojej sieci szkół patronackich. Rozstrzygnięto konkurs „Moc na start”

Enea, jako odpowiedzialny pracodawca, wspiera uczniów na ścieżce zawodowej już na etapie szkoły średniej. Z myślą o nich firma zorganizowała konkurs, w którym uczniowie szkół patronackich Enei mogli zdobyć stypendia na rozwój swoich pasji. To kolejna inicjatywa podejmowana przez Eneę w ramach realizacji programu patronackiego w szkołach branżowych i technikach.

Pierwsza, pilotażowa edycja konkursu była kierowana do uczniów szkół objętych patronatem Grupy Enea. To trzynaście placówek na terenie działania Grupy. W nich kształcą się przyszli eksperci branży energetycznej oraz potencjalni pracownicy Enei. Do finału dostało się sześć dwuosobowych drużyn z pięciu szkół patronackich – z Bydgoszczy, Chodzieży, Połańca, Poznania i Szczecina.

– Uczestnicy konkursu walczyli o stypendia w wysokości 3 000 zł, które będą mogli przeznaczyć na realizacje indywidualnych celów, zgodnie ze specjalnym planem stypendialnym. Dla jednych będzie to zakup sprzętu elektronicznego, dla innych – programów do nauki zawodu. Wszystko po to, by rozwijać praktyczne umiejętności i zainteresowanie pracą w branży – tłumaczy Aneta Pelczarska, dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Enei.

Konkurs składał się z dwóch etapów. W pierwszym dwuosobowe zespoły uczniów, we współpracy z nauczycielami, opracowywały koncepcję swojej wizji energetyki przyszłości. W drugim, finałowym etapie sześć najlepszych zespołów zaprezentowało przygotowane rozwiązania. Podczas finału zorganizowanego w Centrum Wykładowym Politechniki Poznańskiej konkursowe jury, składające się z ekspertów Enei i Politechniki Poznańskiej, wyróżniło trzy zwycięskie zespoły uczniów z Chodzieży, Połańca i Szczecina.

Konkurs „Moc na start” został objęty honorowym patronatem m.in. Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Urzędu Regulacji Energetyki. Jego celem jest promowanie wśród młodzieży wiedzy o energetyce – o nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązaniach stosowanych w tej branży, a także o trendach i przed nią stojących wyzwaniach. Konkurs, dzięki zaangażowaniu ekspertów Enei, którzy dzielą się swoją wiedzą z uczniami, rozwija zainteresowania poznawcze i badawcze uczniów oraz ich praktyczne umiejętności.

Dla Enei  współpraca ze szkołami jest istotnym elementem budowania nowoczesnego, opartego o nowe technologie i współpracę z ekspertami, szkolnictwa branżowego i technicznego. Dynamicznie rozwijający się rynek pracy wymaga od pracodawców aktywnego uczestnictwa w procesie kształcenia przyszłych specjalistów. Dlatego Enea aktywnie włącza się w rozwój kompetencji uczniów klas elektrycznych i energetycznych w szkołach należących do jej sieci patronackiej. Robi to m.in. poprzez wsparcie doposażania szkolnych pracowni, przyjmowanie uczniów na praktyki, przeprowadzanie warsztatów z doradztwa zawodowego dla uczniów i nauczycieli w ramach programu „Fajna szkoła – dobry zawód – niezła kariera” oraz organizację pokazów ratowniczych. Ponadto Grupa Enea organizuje wycieczki edukacyjne dla uczniów, m.in. na coroczne targi EXPOPOWER w Poznaniu oraz na poligon szkoleniowy Enei Operator w Łagowie (woj. lubuskie), a także wspólnie ze szkołami promuje kształcenie w zawodach takich jak technik elektryk i technik energetyk.

***

Uczestnicy konkursu:

  • Zespół Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Chodzieży:
    „Współpraca fotowoltaicznych źródeł energii elektrycznej z siecią niskiego napięcia”
    (laureaci stypendium)
  • Zespół Szkół im. Oddziału Partyzanckiego AK „Jędrusie” w Połańcu:
    „Ekologiczne miasto przyszłości”
    (laureaci stypendium)
  • Zespół Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Szczecinie:
    „Wizja energetyki przyszłości”
    (laureaci stypendium)
  • Zespół Szkół Elektrycznych w Bydgoszczy:
    „Elektromobilność w smart city”
  • Zespół Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Chodzieży:
    „Czy sieć smart grid na pewno jest bezpieczna”
  • Technikum Energetyczne im. Henryka Zygalskiego w Poznaniu:
    „Energetyka odnawialna. Czy to ma sens?”