Klienci z północno-zachodniej Polski od pewnego czasu mogą już korzystać z uruchomionego przez Eneę Operator Portalu Przyłączeniowego. Teraz wnioski można składać za pośrednictwem internetu, siedząc wygodnie w domu. Platforma, która jest elektronicznym, przyłączeniowym biurem obsługi Klienta, jest dostępna na stronie www.operator.enea.pl lub bezpośrednio pod adresem przylaczenia.operator.enea.pl. Enea rozpoczyna akcję informacyjną skierowaną do Klientów.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy chcą jak najwięcej spraw załatwiać za pośrednictwem swoich komputerów czy smartfonów. Portal Przyłączeniowy Enei Operator daje Klientowi możliwość zdalnego złożenia wniosku, np. o przyłączenie obiektu do sieci. Klient nie musi już przyjeżdżać do biura obsługi, ani wysyłać wszystkich dokumentów pocztą; całą procedurę może przeprowadzić siedząc wygodnie w domu – tłumaczy Andrzej Kojro, prezes Enei Operator.

Portal umożliwia Klientom złożenie wniosków m.in. o określenie warunków przyłączenia, o zwiększenie mocy, o rozdział lub scalenie instalacji dla obiektów istniejących czy śledzenie postępu prac związanych z procesem przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Enei Operator. Korzystając z Portalu Przyłączeniowego można również wnioskować o przyłączenie mikroinstalacji, uzyskać informacje o wystawieniu faktury z tytułu opłaty przyłączeniowej, a także zmienić podstawowe dane lub zadać pytanie przez formularz kontaktowy.

Wszystkie dane, złożone wnioski oraz załączone pliki wprowadzone przez Klienta są automatycznie przesyłane do systemu Enei Operator. Portal pozwala na aktywne śledzenie statusu wniosku przez Klienta.

Portal umożliwia również pracownikom Enei Operator szybką i sprawną komunikację elektroniczną z osobą, która złożyła wniosek. Klient, o każdej zmianie statusu jego sprawy lub wygenerowanych dokumentach (np. warunkach przyłączenia, umowie przyłączeniowej, zapewnieniu dostaw), zostanie poinformowany wiadomością e-mail oraz aktualizacją informacji i dokumentacji w Portalu Przyłączeniowym.

Enea Operator 30 kwietnia rozpoczyna akcję informującą o Portalu Przyłączeniowym, skierowaną do Klientów, którą prowadzić będzie za pomocą mediów lokalnych oraz internetowych. Portal dostępny jest na stronie www.operator.enea.pl w zakładce: „Przyłączenie do sieci” oraz pod specjalnym adresem: przylaczenia.operator.enea.pl.