Enea z nową stroną internetową – bliżej klienta i jego potrzeb
Enea uruchomiła nowy serwis internetowy zaprojektowany z myślą o mobilności i komforcie wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami. Dzięki spełnieniu wytycznych dotyczących dostępności treści internetowych (WCAG 2.1 AA) oraz priorytetu dla wersji mobilnych, strona zapewnia wygodny dostęp do treści niezależnie od urządzenia, sposobu poruszania się po internecie i indywidualnych potrzeb osób korzystających z serwisu. Prace nad witryną poprzedziły szczegółowe analizy oraz wywiady z klientami, by jak najlepiej dopasować architekturę treści do ich oczekiwań.
Dzięki uruchomieniu nowego serwisu internetowego klienci Enei otrzymują kolejne nowoczesne narzędzie ułatwiające komunikację z firmą. Enea rozwija zdalne kanały obsługi, tak aby jak najwięcej spraw klienci mogli zrealizować samodzielne z dowolnego miejsca. Czytelna strona, dostosowana do urządzeń mobilnych i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami pomoże w osiągnięciu tego celu. Dużą popularnością cieszy się już Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) czy aplikacja mobilna Moja Enea, nowoczesny serwis mobilny będzie je uzupełniać.
Tworząc nowy serwis, Enea zadbała o rozwiązania wspierające użytkowników z niepełnosprawnościami, m.in. z ograniczeniami wzrokowymi, zapewniając odpowiedni kontrast, obsługę czytników ekranów (WCAG 2.1 A A) i nawigację za pomocą klawiatury. To rozwiązania niezwykle ważne w zapewnieniu cyfrowej równości i wsparciu samodzielnego dostępu do usług oferowanych przez Eneę.
– Zależało nam, by nowy serwis spełniał oczekiwania użytkowników, ale też ułatwiał im szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji. Nowa architektura treści i przejrzysta grafika, które wprowadziliśmy, usprawnia poruszanie się po serwisie, także na urządzeniach mobilnych, z których korzysta 65% odwiedzających. To ważny etap w cyfrowej transformacji naszej obsługi klienta – powiedział Bartosz Krysta, wiceprezes ds. handlowych, Enea.
Serwis internetowy zaprojektowany został w podejściu mobile first, dzięki czemu treść jest czytelna i szybko dostępna dla użytkowników korzystających ze strony na urządzeniach mobilnych. Takie podejście zdecydowanie poprawia komfort korzystania z serwisu. Dodatkowo uwzględniono dobre praktyki w zakresie użyteczności oraz wyglądu interfejsu (UX i UI), dzięki czemu serwis jest bardziej przejrzysty i łatwy w obsłudze.
Oprócz praktycznych funkcji obsługowych nowy serwis pełni również rolę informacyjną – prezentuje produkty wspierające efektywność energetyczną (takie jak fotowoltaika, pompy ciepła, magazyny energii czy ładowarki do aut elektrycznych) oraz działania Enei w zakresie zrównoważonego rozwoju w serwisie ESG, społecznej odpowiedzialności, sponsoringu czy kariery w Grupie Enea.
Stworzenie nowej witryny internetowej to jedno z założeń strategii cyfryzacji obsługi klienta w Grupie Enea. Firma rozwija zdalne kanały kontaktu, umożliwiając klientom załatwianie spraw w sposób szybki, samodzielny i wygodny – bez konieczności wizyty w biurze obsługi.
Podziel się na: