enea prezentacja tlo 2

Enea w trosce o bezpieczeństwo klientów w sieci

W sieci coraz częściej dochodzi do ataków hakerskich ukierunkowanych na kradzież i bezprawne wykorzystanie danych osobowych. Enea apeluje o ostrożność i prosi klientów o zgłaszanie otrzymywanych fałszywych informacji oraz o cykliczną zmianę swojego hasła w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK). Jednocześnie podkreśla, że wszystkie systemy - w tym eBOK - są bezpieczne.

Hakerzy stale znajdują nowe sposoby na nielegalny dostęp do danych osobowych, wykorzystywanych często również w celu wyłudzeń, kradzieży i oszustw. W związku z ostatnimi informacjami dotyczącymi kradzieży danych z prywatnych komputerów i telefonów, Enea zapewnia, że wszystkie systemy nadzorowane przez firmę są bezpieczne oraz stale monitorowane pod kątem możliwych ingerencji z zewnątrz.

Enea apeluje do swoich klientów o cykliczną zmianę swojego hasła w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Spółka ostrzega swoich klientów przed oszustwami w sieci i radzi jak się chronić, by nie paść ofiarą kradzieży danych osobowych.

Enea nigdy nie wysyła linków do płatności!

Ataki na naszą prywatność często dokonywane są za pomocą złośliwych załączników i linków w e‑mailach. Enea apeluje o szczególną ostrożność, nieklikanie w podejrzane linki i niewpłacanie pieniędzy, nawet niewielkich kwot, na numery kont rozsyłanych w wiadomościach e-mail i SMS pochodzących od nieznanych lub podejrzanych nadawców, którzy podszywają się często pod firmy kurierskie lub innych usługodawców.

Spółka informuje, że w korespondencji przypominającej o terminie zapłaty czy zaległościach w płatnościach nie wysyła swoim klientom linków kierujących do płatności elektronicznych. W komunikatach przesyłanych przez Eneę znajduje się indywidualny numer konta, na które klient powinien uregulować zaległości. Stan rozliczeń z Eneą można zweryfikować w bezpieczny sposób na elektronicznym koncie klienta w eBOK, korzystając ze zdalnych kanałów (czat, e-mail) lub kontaktując się z infolinią 611 111 111.

Każdorazowe przyjęcie zgłoszenia od klienta poprzedzone jest weryfikacją jego tożsamości. Wszystkie pliki przesyłane przez Eneę, które zawierają dane osobowe np. umowy czy dokumenty są zabezpieczane hasłem.

Nie warto korzystać z otwartych sieci Wi-Fi

Łatwo dostępne darmowe hot-spoty stwarzają doskonałą okazję dla cyberprzestępców, by bez ograniczeń przeglądać aktywność w sieci innych użytkowników i przejąć ich loginy i hasła.  Dlatego nie warto logować się do np. bankowości elektronicznej korzystając z publicznych hot-spotów, czyli ogólnie dostępnego internetu bezprzewodowego.

Zmieniaj hasło do logowania

Należy używać różnych haseł dostępu do różnych kont i pamiętać by hasła zmieniać regularnie. Używanie zbyt prostych haseł również nie należy do tzw. "dobrych praktyk bezpieczeństwa".

Enea radzi, aby nie zapisywać haseł do żadnych aplikacji, nawet na swoich prywatnych telefonach czy komputerach, gdyż mogą one być przechwycone i użyte przez hakerów. Należy każdorazowo wprowadzać hasło w momencie logowania do aplikacji.

Zgłoś oszustwo! Chroń siebie i innych

Klienci Enei mogą zgłaszać podejrzane wiadomości na adres cert@enea.pl, załączając zrzut ekranu lub treść otrzymanego komunikatu. CERT Enea dba o bezpieczeństwo klientów prowadząc akcje podnoszące świadomość o zagrożeniach i ich zapobieganiu.