2424553
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea napędza polski triathlon

Od niemal dekady czołowy polski koncern energetyczny Enea wspiera największe imprezy triathlonowe w naszym kraju, a także promuje zdrowy styl życia. Spółka przedłużyła o kolejny rok współpracę z organizatorami zawodów IRONMAN Poland. Enea będzie nadal sponsorem tytularnym zawodów w Poznaniu oraz Gdyni.

W ciągu minionych 10 lat triathlon w naszym kraju z niszowej dyscypliny przerodził się w masowy ruch. Liczba Polaków uprawiających tę dyscyplinę sportu wzrosła o kilkaset procent, a imprezy takie jak Enea IRONMAN Gdynia oraz Enea IRONMAN 70.3 Poznań przyczyniają się także do promocji Polski na arenie międzynarodowej.

W ostatnich dniach zawody Enea IRONMAN Gdynia zajęły 3. miejsce na świecie wśród wszystkich imprez IRONMAN w prestiżowym plebiscycie 2022 IRONMAN Global Athletes’ Choice Awards.

– Od 9 lat wspieramy polski triathlon, budując wspólnie rozpoznawalność tej wymagającej, ale przynoszącej wiele emocji i radości dyscypliny sportu. Cieszy nas, że polskie wydarzenia spod szyldu IRONMAN, sponsorowane przez Eneę są dostrzegane nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej. Dla nas najważniejsze jest to, że są one doceniane przede wszystkim przez zawodników. Zaangażowanie w triathlon jest dla nas szczególnie ważne, ponieważ w zawodach biorą udział również nasi pracownicy. W tym roku po raz kolejny Enea będzie sponsorem tytularnym imprez IRONMAN w Gdyni i Poznaniu. Liczymy, że po udanym debiucie w 2022 r. zawody w Poznaniu również szybko dołączą do elitarnego grona najlepszych wydarzeń triathlonowych na świecie – powiedział Paweł Majewski, prezes Enei.

Enea IRONMAN Gdynia odbędzie się w dniach 4-6 sierpnia, a Enea IRONMAN 70.3 Poznań jest zaplanowany na weekend 1-3 września.  Enea, jako sponsor tytularny tych imprez jak co roku przygotuje wiele atrakcji dla zawodników, kibiców oraz mieszkańców Poznania i Gdyni.

– Współpraca z Eneą umożliwia nam organizowanie imprez na najwyższym światowym poziomie – mówi Michał Drelich, dyrektor IRONMAN Poland. – Potwierdzeniem tego są nie tylko liczne nagrody, ale przede wszystkim zadowolenie uczestników. Nasze zawody to także ważne wydarzenia w życiu społeczności lokalnych. Enea co roku przygotowuje genialne strefy kibicowania, które odwiedza każdego dnia kilkanaście tysięcy osób. Trudno sobie wymarzyć lepszego partnera – dodaje.

Więcej informacji nt. IRONMAN Poland można znaleźć na: www.ironmangdynia.pl oraz www.ironmanpoznan.pl.

The IRONMAN Group, właściciel marek IRONMAN, IRONMAN 70.3 oraz 5150 Triathlon Series, to największy operator masowych imprez sportowych na świecie, obsługujący rocznie ponad 1 mln uczestników imprez ze swojego globalnego portfolio. W 2023 roku w Polsce odbędzie się 6 wyścigów pod szyldem IRONMAN, w tym:

- Enea IRONMAN Gdynia – 6 sierpnia 2023;

- Enea IRONMAN 70.3 Gdynia – 6 sierpnia 2023;

- Enea IRONMAN 70.3 Poznań – 3 września 2023;

- Enea 5150 Poznań – 3 września 2023.

Grupa Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych, współodpowiedzialny za bezpieczeństwo energetyczne kraju. Enea dostarcza energię do ponad 2,7 mln klientów. Firma realizuje Strategię Rozwoju, która zakłada „Zieloną zmianę Enei”– osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.