Enea sponsorem tytularnym zawodów IRONMAN w Gdyni oraz Poznaniu! (1)
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Enea sponsorem tytularnym zawodów IRONMAN w Gdyni oraz Poznaniu

Enea przedłużyła współpracę z IRONMAN Poland. Enea będzie wyłącznym sponsorem tytularnym rywalizacji w stolicy Wielkopolski – Enea IRONMAN 70.3 Poznań. Czołowy polski koncern energetyczny pozostanie również sponsorem tytularnym triathlonowych zawodów IRONMAN w Gdyni.

Grupa Enea od lat wspiera rywalizację najlepszych na świecie triathlonistów startujących w gdyńskich zawodach spod szyldu IRONMAN. Współpraca pomiędzy jednym z liderów rynku energetycznego w kraju, a agencją Sport Evolution, wyłącznym organizatorem zawodów IRONMAN w Polsce, została przedłużona na kolejny rok i poszerzona o wyścig w Poznaniu.

Poznań jest dla nas szczególnym miastem, to tu Enea ma swoją główną siedzibę. Rejon północno-zachodniej Polski to też teren, na którym mieszka większość naszych klientów. Bardzo się cieszymy, że po kilku latach owocnej współpracy udało się przyciągnąć zawody pod szyldem IRONMAN również do stolicy Wielkopolski. Liczę, że Enea IRONMAN 70.3 Poznań, napędzany energią od Enei, wpisze się na stałe do kalendarza triathlonowego, jako jedna z największych i najlepszych imprez w kraju, tak ja zawody rozgrywane w Gdyni – powiedział Paweł Szczeszek, prezes Enei.

W 2022 roku na mapie miast gospodarzy polskich imprez IRONMAN zadebiutuje Poznań. W stolicy Wielkopolski rywalizację zaplanowano na weekend 2-4 września. Uczestnicy premierowej edycji Enea IRONMAN 70.3 Poznań oprócz „połówki”, będą się również ścigać na dystansie olimpijskim – Enea 5150 Poznań. Najlepsi w rywalizacji otrzymają sloty na Mistrzostwa Świata IRONMAN 70.3.

Tegoroczne zawody Enea IRONMAN Gdynia oraz Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zaplanowano w weekend 5-7 sierpnia 2022 roku. Będzie to druga edycja legendarnego wyścigu na pełnym dystansie IRONMAN. Wbiegając na linię mety triathloniści usłyszą charakterystyczny okrzyk spikera: „You are an IRONMAN!”. Najlepsi będą mieli też szansę wywalczyć przepustkę na IRONMAN World Championship. Do zdobycia będzie 45 slotów na kultowe mistrzostwa rozgrywane w Kailua-Kona na Hawajach.

W rywalizacji organizowanej nad polskim morzem, zawodnicy tradycyjnie mogą również wystartować na dystansie o połowę krótszym czyli Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. Od 2016 roku koncern energetyczny Enea jest sponsorem tej rywalizacji, tytularnym od 2017, a więc w sumie będzie to już 7 rok współpracy.

Jesteśmy niezwykle dumni i cieszymy się, że od 7 lat, nieprzerwanie możemy współpracować z Eneąpowiedział Michał Drelich, dyrektor IRONMAN Poland. – Przedłużenie umowy na sponsoring tytularny zawodów triathlonowych IRONMAN organizowanych w Gdyni, pozwala nam, z roku na rok, rozwijać imprezę i stawiać sobie coraz ambitniejsze cele. Rok temu debiutował, wyczekiwany przez wielu triathlonistów, pełen dystans IRONMAN, którego pokonanie, również teraz 7 sierpnia 2022 roku podczas Enea IRONMAN Gdynia, będzie sportowym marzeniem dla wielu uczestników. Dodatkowo dzięki wsparciu Enei zapraszamy wszystkich triathlonistów na premierowe zawody do Poznania. Od tego roku stolica Wielkopolski dołączy do Gdyni i Warszawy, jako gospodarz najbardziej prestiżowych i największych w Polsce zawodów triathlonowych – podkreślił Michał Drelich.

Zarówno podczas triathlonowego weekendu organizowanego przy okazji Enea IRONMAN Gdynia, jak również Enea IRONMAN 70.3 Poznań, sporo atrakcji czekać będzie na kibiców w każdym wieku. Na plaży miejskiej w Gdyni oraz na terenie MTP w Poznaniu, funkcjonować będą specjalne miasteczka IRONMAN, a w nich Strefy Enei z mnóstwem gier, zabaw, konkursów sportowych dla najmłodszych oraz dorosłych kibiców.

Enea od lat wspiera sport – zarówno zawodowy, jak i młodzieżowy. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Jest też sponsorem Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, Polskiego Związku Zapaśniczego i Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.