„Sprawdź kto” - kampania informacyjna TOE skierowana do odbiorców prądu i gazu (1).jpg
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

„Sprawdź kto” – kampania informacyjna skierowana do odbiorców prądu i gazu

To już siódma edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Towarzystwa Obrotu Energią. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. W kampanii uczestniczą największe spółki energetyczne: Enea, Energa Obrót z Grupy ORLEN, innogy Polska, Polkomtel oraz TAURON Sprzedaż.

– Hasło przewodnie kampanii to „Dbaj o dobrą energię. Najlepiej w dobrym towarzystwie” – wyjaśnia Marek Kulesa, dyrektor biura TOE.  – Chcemy podkreślić wartość międzypokoleniowej wymiany opinii i doświadczeń. To najczęściej członkowie rodziny, np. wnuczkowie lub dzieci, pomagają osobom starszym w podejmowaniu decyzji. Wybór sprzedawcy prądu i gazu jest jedną z nich podkreśla.

Kampania „Sprawdź kto” przypomina siedem zasad co robić oraz czego unikać przy zawieraniu umów:

  1. Upewnij się, jaką firmę reprezentuje handlowiec.
  2. Nie spiesz się – dokładnie zapoznaj się z ofertą.
  3. Zachowaj egzemplarz umowy.
  4. Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza punktem sprzedaży usług.
  5. Uważaj na fałszywe SMSy i wiadomości e-mail.
  6. Używaj tylko bezpiecznych haseł i loginów.
  7. Bądź eko – zamów e-fakturę.

Kampania jest odpowiedzią na pojawiające się w dalszym ciągu nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych niektórych firm. Do najczęstszych metod należy sytuacja, gdy przedsiębiorstwo posługuje się nazwą, która jest łudząco podobna do marki innego znanego sprzedawcy. Zdarza się, że w ten sposób wprowadza się klientów w błąd i doprowadza do podpisania niechcianej bądź nieopłacalnej umowy. W ostatnim czasie dodatkowo pojawił się też problem związany z bezpieczeństwem w internecie.

Spoty radiowe będzie można usłyszeć na antenie wybranych stacji, a materiały wideo i bannery będą szeroko promowane za pośrednictwem Internetu. Reklamy pojawią się również w prasie. Głównym medium kampanii jest strona www.sprawdzkto.pl, a całość uzupełnia profil społecznościowy www.facebook.com/sprawdzktopl/. Patronat nad kampanią objął Urząd Regulacji Energetyki oraz Federacja Konsumentów.

Kampania „Sprawdź kto” powstała dzięki wsparciu firm:

  • Enea S.A.
  • Energa OBRÓT S.A.
  • innogy Polska S.A.
  • Polkomtel sp. z o.o. – operatorowi sieci Plus
  • TAURON Sprzedaż sp. z o.o.

Dodatkowe informacje udostępnione są na stronie www.sprawdzkto.pl.