Enea rozszerza wsparcie sportu dzieci i młodzieży!
Enea została sponsorem tytularnym jednego z najlepszych międzynarodowych turniejów młodzieżowych w Europie, organizowanego przez Lecha Poznań. Na zawody Enea Lech Cup do Poznania przyjadą najlepsze zespoły czołowych europejskich akademii piłkarskich. Projekt dołącza do licznych inicjatyw Enei Akademii Sportu, które wspierają aktywność dzieci i młodzieży oraz społeczności lokalne na terenie działania Grupy Enea.
Lech Cup to cykliczne rozgrywki piłkarskie, organizowane przez Lecha Poznań dla młodych piłkarzy do lat 12, którzy są dopiero w trakcie rozwijania swoich umiejętności. Co roku, w pierwszy weekend grudnia do Poznania przyjeżdżają najlepsze zespoły czołowych piłkarskich akademii Starego Kontynentu. Już od pierwszej edycji zmagań w czesie organizowanego przez Lecha Poznań turnieju z międzynarodową obsadą, do stolicy Wielkopolski przyjeżdżały największe europejskie kluby, takie jak FC Barcelona, Paris Saint-Germain, Manchester City, Bayern Monachium, Sporting Lizbona, czy Juventus Turyn. Nie brakowało również przedstawicieli najsilniejszych w ostatnich latach akademii piłkarskich, jak choćby: Dinamo Zagrzeb, Anderlecht Bruksela, Schalke 04 czy Sparta Praga.
Enea Lech Cup idealnie wpisuje się w projekt promujący aktywność fizyczną dzieci i młodzieży – Eneę Akademię Sportu, której mecenasem jest Enea. Dzięki współpracy z Lechem Poznań najmłodsi mają szansę rozwijać swoje sportowe talenty pod okiem profesjonalistów.
– Współpraca z Lechem Poznań to kolejny etap działań Grupy Enea w ramach wsparcia aktywności młodzieży. W ramach Enei Akademii Sportu systematycznie rozbudowujemy system szkoleń najmłodszych sportowców. Pomagają nam w tym profesjonaliści, wspólnie z którymi wprowadzamy najlepszych młodych ludzi na kolejne etapy i szczeble sportowej kariery. Zależy nam bowiem na tym, by dzieci miały szansę rozwijać swoje sportowe talenty i pokochać sport od najmłodszych lat – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Jesteśmy aktywnym i odpowiedzialnym partnerem społeczności lokalnych, wśród których funkcjonujemy, a przemyślany system wspierania sportu dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych celów naszej społecznej odpowiedzialności – dodał Mirosław Kowalik.
– Turniej, który w tym roku rozgrywany będzie jako Enea Lech Cup, zyskał olbrzymią renomę nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. W każdej edycji do Poznania przyjeżdżają młode zespoły z czołowych europejskich klubów z Hiszpanii, Anglii, Niemiec czy Włoch. Rywalizacja stoi na bardzo wysokim poziomie, a na boisku można obserwować przyszłe gwiazdy światowych stadionów. Wśród uczestników są młodzi Lechici, którzy dzielnie stawiają czoła potęgom – powiedział Karol Klimczak, prezes Lecha Poznań. – Jesteśmy niesamowicie zadowoleni, że w tym roku dołącza do nas Enea, która będzie sponsorem tytularnym turnieju. To firma mocno zakorzeniona w Poznaniu, hołdująca lokalnym wartościom. I podobnie jak my, priorytetowo traktuje rozwój sportowy dzieci i młodzieży, wspiera inicjatywy z tym związane. Cieszymy się na współpracę dwóch silnych wielkopolskich marek – dodał Karol Klimczak.
Grupa Enea, zachęcając najmłodszych do aktywności sportowej i udziału w zawodach sportowych, często pierwszych w ich życiu, nawiązała także współpracę z Radomiakiem Radom. Enea Wytwarzanie, spółka należąca do Grupy Enea, wspólnie z radomskim klubem zorganizuje międzyszkolny cykl turniejów mini ligi piłki nożnej Enea Cup dla dzieci i młodzieży biorących udział w Enei Akademii Sportu. Akademia Radomiaka zorganizuje także na stadionie przy ul. Narutowicza 9 w Radomiu ogólnopolski turniej dziecięcy grassroots „Spełniamy piłkarskie marzenia” pod patronatem Polskiego Związku Piłki Nożnej. Na deptaku przy ul. Żeromskiego w Radomiu odbędzie się również turniej Enea Street Soccer promujący wśród mieszkańców amatorskie uprawianie piłki nożnej w przestrzeni miejskiej.
Z kolei Enea Ciepło, spółka Grupy Enea z Białegostoku została sponsorem międzynarodowego piłkarskiego turnieju dla młodych adeptów futbolu Enea Jaga Cup. Do Białegostoku w pierwszy weekend czerwca o tytuł najlepszego zespołu przyjechało rywalizować łącznie dwanaście drużyn z Polski i zagranicy. Wśród zagranicznych gości z zaproszenia organizatorów – Jagiellonii Białystok – skorzystały młodzieżowe zespoły Celticu Glasgow, FC Kopenhagi, Sportingu Lizbona, Dynama Brześć i BFA Wilno.
W stolicy województwa podlaskiego nie mogło zabraknąć również drużyn z sześciu największych akademii piłkarskich w kraju: Lecha Poznań, Legii Warszawa, Zagłębia Lubin, Pogoni Szczecin, Lechii Gdańsk i Jagiellonii Białystok. Do tego grona dołączył młodzieżowy zespół Wigier Suwałki.
– Przez dwa dni Stadion Miejski w Białymstoku odwiedziło ponad 20 tysięcy ludzi. To zasługa dobrej organizacji i współpracy Jagiellonii Białystok z Eneą – ocenia Agnieszka Syczewska, wiceprezes Jagiellonii Białystok.
Kibice przez dwa dni mogli korzystać ze specjalnie przygotowanych dla nich atrakcji na stoiskach Enei. Wielką popularnością cieszyła się strefa gier i zabawy Enei, w której można było spróbować swoich sił w robieniu zdrowego koktajlu, jeżdżąc na specjalnym rowerze (tzw. blender bike) i skorzystać z dwóch symulatorów wioślarskich. Kilkudziesięciometrowe kolejki chętnych ustawiały się do zdjęć w fotobudce, a dla najmłodszych animatorzy przygotowali warsztaty ekologiczne.
Enea Akademia Sportu, w ramach której rozszerzamy naszą działalność o wsparcie piłkarskich akademii, jest jednym z najważniejszych programów Grupy Enea prezentowanych w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce”. To jedna z 33 dobrych praktyk Grupy, które zaprezentowano w tym raporcie. W ramach programu, wspólnie ze szkołami, Enea pomaga szkolić i trenować około trzy tysiące dzieci z Poznania, Gorzowa Wielkopolskiego i Piły.
Podziel się na: