Poznań w weekend gościł ponad setkę artystów i zespołów muzycznych oraz 5 tys. fanów na największym w Polsce festiwalu showcase’owym Enea Spring Break. W stolicy Wielkopolski wystąpili Fisz Emade Tworzywo, Anita Lipnicka, Julia Pietrucha, Organek, Snowman, a także wielu artystów stawiających dopiero pierwsze kroki w branży muzycznej. 

Enea Spring Break to pionierski i największy na polskim rynku festiwal showcase’owy, gdzie występy zespołów muzycznych sąsiadują z warsztatami i panelami dyskusyjnymi. Organizatorzy co roku ściągają do Poznania ponad setkę najzdolniejszych artystów z całej Polski. Formuła showcase'u daje debiutantom możliwość zaprezentowania się szerokiej publiczności oraz przedstawicielom branży muzycznej. W ciągu trzech dni, na 15 scenach wystąpiło 135 artystów. Wśród nich takie gwiazdy jak Anita Lipnicka.

– Na tym festiwalu pełnym energii postaram się dać z siebie dużo pozytywnej energii – mówiła Anita Lipnicka jeszcze przed swoim koncertem. – Zaśpiewam mieszankę utworów, bo tak naprawdę na takich festiwalach trudno prezentować wszystko nowe, a też nie ma co wracać do bardzo zamierzchłych czasów. To będzie przekrój mojej twórczości, będą dwa utwory z nowej płyty i część utworów z mojej wędrówki już z dwudziestu lat mojej kariery – dodała artystka.

Potwierdziła to swoim występem porywając fanów zgromadzonych w Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek. Festiwalowa publiczność także z ogromnym entuzjazmem przyjęła koncert poznańskiego zespołu Snowman.

– W rodzinnym mieście zawsze gra się najlepiej. To jest moje miasto, nawet jest taka piosenka na płycie. Atmosfera była wspaniała, była pełna sala, zespół był szczęśliwy, uśmiechnięty, zadowolony – mówił po występie Snowman.

Z roku na rok na Enea Spring Break przybywa fanów. Cztery lata temu, pierwsza edycja festiwalu zgromadziła tysiąc osób. W tym roku udostępniono do sprzedaży ponad 5 tys. karnetów, a i tak nie starczyło dla wszystkich chętnych. Dużym zainteresowaniem fanów muzyki cieszyła się także energetyczna strefa Enei zlokalizowana na Placu Wolności w pobliżu Enea Stage. Każdy mógł tu zrobić sobie zdjęcie, opublikować w mediach społecznościowych oznaczając #ENERGIAMIASTA i wydrukować w strefie Enei. Organizatorzy już przygotowują piątą edycję festiwalu. Enea, która partnerem tytularnym została w zeszłym roku, z imprezą związała się na trzy kolejne lata.