Enea otworzyła nowoczesne Biuro Obsługi Klienta w zabytkowej transformatorowni
W poniedziałek 4 kwietnia Enea otworzyła w Szczecinie nowe Biuro Obsługi Klienta (BOK). Nowoczesna sala z 14 stanowiskami oferuje komfortowe warunki i sprawną obsługę. Miejsce, w którym powstał nowy BOK jest szczególne – to zabytkowa podstacja energetyczna wybudowana na początku XX w. w willowej dzielnicy Szczecina.
Nowe biuro Enei w Szczecinie znajduje się w centrum miasta w wygodnej dla Klientów lokalizacji przy al. Wojska Polskiego 74. W BOK znajduje się 14 stanowisk obsługowych, które wspiera nowoczesny system kolejkowy. Jest też kącik zabaw dla dzieci, a także tablety – za ich pomocą można połączyć się z internetową stroną Enei i aplikacją eBOK. Wnętrze budynku zostało zaaranżowane z myślą o Klientach Enei – jest przestrzenne i komfortowe.
– BOK w Szczecinie znajduje się w wyjątkowym miejscu. Budynek jest architektoniczną perełką i ma szczególną historię. Obiekt powstał w 1913 r. jako podstacja energetyczna, lecz nie przypominał obiektów przemysłowych z tamtego okresu, a nawiązywał do architektury okolicznych wilii. Tym bardziej, jako firma energetyczna, cieszymy się, że mogliśmy przywrócić dawny blask zabytkowi i tchnąć w tą przestrzeń nowe życie – mówi Łukasz Pawłowski, wiceprezes Enei Centrum, spółki, która zajmuje się obsługą Klientów Grupy Enea.
– Choć budynek BOK pochodzi sprzed stu lat, to jego wnętrze jest przykładem nowoczesności. Całość została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi trendami i naciskiem na zapewnienie komfortu oraz sprawności obsługi dla naszych Klientów. Biuro jest wyposażone m.in. w najnowszy sprzęt komputerowy i ergonomiczne miejsca do siedzenia – dodaje Łukasz Pawłowski.
Dawna podstacja działała do 1945 r. i przetwarzała prąd zmienny na prąd stały. W 1945 r. budynek zmienił funkcję na tzw. akumulatorownię. Współcześnie działała w nim redakcja jednej z lokalnych gazet. W 2015 r. Enea postanowiła zaadaptować budynek na Biuro Obsługi Klienta i przywrócić obiektowi dawny blask. Prace związane z uruchomieniem nowego BOK rozpoczęły się w sierpniu 2015 r. Budynek wymagał odrestaurowania i modernizacji. Zagospodarowany został również teren wokół obiektu – powstał m.in. parking dla Klientów Enei.
– Budynek swoją architekturą wtapia się w sąsiedztwo luksusowych willi-pałacyków, które są charakterystyczne dla tej dzielnicy Szczecina. Dawny obiekt przemysłowy powstał w formach neoklasycystycznych z elementami modernistycznymi, widocznymi szczególnie na elewacji. Po przebudowie w budynku znajduje się pięć poziomów użytkowych – mówi Wojciech Krawczuk z Front Architects, biura odpowiedzialnego za przygotowanie projektu modernizacji i adaptacji obiektu.
– Jedną z ciekawostek jest główna przestrzeń dawnej podstacji m.in. z zachowaną zabytkową balustradą w sali obsługi klientów- to jeden z oryginalnych elementów wyposażenia, który był obecny w obiekcie od czasu jego powstania – dodaje Krawczuk.
Nowy BOK przy ulicy Wojska Polskiego docelowo przejmie całą obsługę Klientów ze Szczecina. Enea zapowiada, że będzie to ewolucyjny proces.
– Przestarzałe biura działające przy ul. Derdowskiego i ul. Eskadrowej nawet po remoncie nie mogłyby zapewnić komfortu jaki możemy zaoferować w nowym biurze – informuje Michał Mierzwa, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta w Enei Centrum.
Wraz z otwarciem biura przy ul. Wojska Polskiego zamknięty zostaje punkt przy Derdowskiego, w którym było o 5 stanowisk obsługi mniej, niż w nowym biurze. W okresie przejściowym BOK przy ulicy Eskadrowej będzie nadal obsługiwał Klientów Enei.
– Biuro nie zostanie zamknięte z dnia na dzień, a o przewidywanych zmianach Klienci zostaną poinformowani z wyprzedzeniem – zapewnia Michał Mierzwa.
W pierwszym dniu pracy na Klientów odwiedzających szczecińską placówkę czekały okolicznościowe dekoracje, hostessy z drobnym poczęstunkiem i atrakcje dla dzieci.
Poza biurem w Szczecinie Enea w ostatnich miesiącach całkowicie przebudowała BOK-i m.in. w Poznaniu i Bydgoszczy. Placówki są podobnie urządzone i zapewniają ten sam komfort obsługi.
BOK będzie czynny w poniedziałki i czwartki od godz. 8 do godz. 17, w pozostałe dni robocze od godz. 8 do godz. 16.
Od dłuższego już czasu osobista wizyta w Biurze Obsługi Klienta nie jest konieczna. Większość standardowych spraw można załatwić za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz poprzez elektroniczne biuro obsługi www.eBOK.enea.pl.
Podziel się na: