Nowoczesna strona www, internetowe biuro obsługi i eFaktura – to tylko niektóre nowości, jakie przygotowała dla swoich Klientów Enea. Firma całkowicie odmienia sposób korzystania z jej usług. Podpowiadamy, jak odnaleźć się w wirze tych zmian i nie dać się oszustom przysyłającym fałszywe faktury za energię.

Faktury z nowym numerem konta bankowego

Nad wprowadzeniem nowego systemu informatycznego i nowoczesnych narzędzi obsługi Klienta firma pracowała przez kilkanaście ostatnich miesięcy. Najważniejsza zmiana dotyczy faktur, na których pojawi się nowy numer konta bankowego do wpłat należności za energię. Każdy Klient, wraz z pierwszą fakturą wygenerowaną przez system otrzyma informację o nowym numerze rachunku. W razie jakichkolwiek wątpliwości, aby nie dać się oszustom, którzy wykorzystują fakt tej zmiany, autentyczność dokumentu będzie można sprawdzić na stronie internetowej www.enea.pl lub pod numerem infolinii 611 111 111.

Na obszarze poznańskim nowy numer konta składa się z następującego ciągu cyfr:

AA 1240 6960 0162 DDDD DDDD DDDD

AA - cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank;

DDDD… - cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące Klienta, pierwsze osiem cyfr to numer kontrahenta, który znajduje się w lewym górnym rogu pod numerem faktury;

O wzorach nowych numerów kont Enea będzie informować również za pośrednictwem lokalnych mediów i internetu.

- Wszystkich Państwa, którzy płacą rachunki za prąd, prosimy w najbliższym czasie o szczególną ostrożność. Niestety, pojawiają się oszuści, którzy próbują wykorzystywać wprowadzane zmiany i wyłudzać Państwa pieniądze. Jeśli otrzymają Państwo informację o zmianie numeru konta w Enei, proszę ją porównać z opublikowanym przez nas wzorem. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę do nas dzwonić – mówi Grzegorz Kinelski, wiceprezes Enei ds. handlowych.

Nowością będzie możliwość opłacania rachunków od Enei bez prowizji we wszystkich oddziałach Banku Pekao SA (Klienci indywidualni oraz mały biznes) i PKO BP (Klienci biznesowi).

Podniesienie jakości i unowocześnienie obsługi Klienta jest dla Enei priorytetem. Wkrótce większość spraw będzie można załatwić przez internet, bez konieczności wizyty w Biurze Obsługi Klienta. Firma przygotowała także bogatą, konkurencyjną ofertę produktową, a prowadzone na szeroką skalę wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę podnoszą bezpieczeństwo energetyczne mieszkańców i wpływają pozytywnie na rozwój Wielkopolski.

Wprowadzenie nowego systemu informatycznego, ze względów technologicznych, może spowodować krótkie, przejściowe ograniczenia w dostępie do danych Klientów oraz przesunięcia w terminie wysyłki faktur. Wystąpią również utrudnienia w zakupie kodów do liczników przedpłatowych. Enea prosi Klientów kupujących prąd w systemie pre-paid o zakup, w miarę możliwości, większej ilości energii. 4 i 5 listopada nie będzie można dokonać takich zakupów w naszych Biurach Obsługi Klienta. W tych dniach kody będzie można generować jedynie poprzez infolinię 611 111 111. O kolejnych tego typu utrudnieniach będziemy informować na naszej stronie www.enea.pl w zakładce Zmiany w Obsłudze – Bądź na bieżąco.

Enea rozwija i unowocześnia obsługę Klienta

Pierwszym krokiem w kierunku nowoczesnej obsługi Klientów jest uruchomiona pod koniec marca nowa strona internetowa. W prosty, intuicyjny sposób pozwala ona znaleźć niezbędne informacje, a także zapoznać się z ofertą firmy. Po wdrożeniu nowego systemu informatycznego do obsługi Klientów, od 1 stycznia 2016 r. Enea udostępni Klientom z Poznania i okolic elektroniczne biuro obsługi (eBOK). Za jego pośrednictwem będzie można m.in. sprawdzić online saldo, kupić kody do liczników przedpłatowych, zamówić e-fakturę i załatwić większość spraw nie ruszając się z domu.

Zmieniamy również nasze Biura Obsługi Klientów. Już teraz, czynne są dłużej dwa razy w tygodniu. W poniedziałki i czwartki zapraszamy w godzinach 8.00 – 17.00. W pozostałe dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00. Placówka przy ul. Polnej 60 została wyremontowana, biuro jest nowoczesne, funkcjonalne i wygodne. Jednak wizyta w nim, w wielu przypadkach, nie będzie potrzebna, bo większość spraw będzie można załatwić zdalnie.

- Chcemy dbać o świat naszego Klienta i zapewnić mu maksymalny komfort. To jest nasz cel nadrzędny i główna przyczyna wszystkich tych zmian. Już wkrótce każdy Klient będzie mógł załatwić każdą sprawę w Enei nie wychodząc z domu. Wystarczy mu komputer, tablet i… własna, domowa kanapa lub biurkotłumaczy Kinelski.