Mieszkańcy obszaru szczecińskiego chętnie korzystają z zaproponowanych przez Eneę nowości w obsłudze Klienta. M.in. już kilka tysięcy osób załatwia swoje sprawy w Enei on-line, dzięki elektronicznemu Biuru Obsługi Klienta. Firma przygotowuje się do kolejnego wdrożenia nowego systemu informatycznego, tym razem na obszarze bydgoskim. W trakcie prac, ze względów technologicznych, pojawią się przejściowe ograniczenia w dostępie do danych Klientów i niektórych usług w aplikacji eBOK oraz przesunięcia w terminie wysyłki faktur. Te niewielkie utrudnienia potrwają do 18 sierpnia.

Firma wprowadza nowy system etapami. Jako pierwsi, zmianami w obsłudze zostali objęci mieszkańcy obszaru szczecińskiego. Klienci otrzymali już pierwsze faktury z nowym zmienionym numerem konta bankowego, na który należy wpłacać należności za energię. Przypominamy, że na tych i kolejnych fakturach od Enei widnieje stała dla obszaru szczecińskiego część numeru konta z niepowtarzalnym ciągiem cyfr: 12406960016. Nowością jest możliwość doładowania licznika przedpłatowego w sieci sklepów i punktów VIA Moje Doładowania, gdzie od razu po zapłacie generowany jest kod do licznika. Od miesiąca działa również elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, umożliwiając załatwianie spraw w Enei bez wychodzenia z domu.  

Podobnymi zmianami w obsłudze będą obejmowani Klienci z pozostałych obszarów działania Enei. Rozpoczynają się prace nad wdrożeniem nowego systemu w województwie kujawsko-pomorskim. Po jego zakończeniu również mieszkańcy tej części kraju będą mogli sprawdzić saldo online, kupić kody do liczników przedpłatowych, zamówić eFakturę i załatwić większość spraw przez internet.

Od 1 sierpnia punkty kasowe w Biurach Obsługi Klienta w Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim zostały zastąpione nowymi rozwiązaniami. Korzystający do tej pory z tych punktów mogą opłacać swoje rachunki za 0 zł w oddziałach Banku Pekao SA. Rachunki od Enei można ponadto opłacać m.in. w sieci (głównie sklepów) oznaczonych znakiem VIA Moje Rachunki czy korzystając z polecenia zapłaty. Od drugiej połowy sierpnia, po zakończeniu wdrażania nowego systemu w województwie kujawsko-pomorskim, ponownie korzystając z aplikacji eBOK i eFaktury.