teaser.jpg
Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

Sprawdź, czy Twoja faktura na pewno przyszła z Enei

Oszuści co jakiś czas próbują naciągać niektórych Klientów Enei. Przysyłają im pocztą fałszywe faktury. Dotyczy to zwłaszcza Klientów biznesowych. Firma otrzymuje sygnały o przypadkach takich prób fałszowania dokumentów i wyłudzenia pieniędzy. Dlatego Enea prosi o szczególną ostrożność przy dokonywaniu wpłat za energię elektryczną.

Naciągacze wykorzystują fałszywe dokumenty, które bardzo przypominają oryginalne pisma od Enea i Enea Operator. Dodatkowo posługują się także nieprawdziwymi podpisami pracowników firmy. Załącznikiem do takiego pisma jest zwykle sfałszowana faktura, która zawiera wyliczenia rzekomej należności na rzecz firmy. Każdy taki ujawniony przypadek jest natychmiast zgłaszany organom ścigania.

Wszystkich swoich Klientów, zwłaszcza biznesowych, Enea prosi o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont  na rachunkach przez porównanie ze starszymi fakturami. Numer konta można również sprawdzić dzwoniąc na Infolinię Enea 611 111 111 lub Enea Operator 61 856 19 99 oraz w Biurach Obsługi Klienta.

Firma planuje w tym roku zmianę numerów klienckich kont bankowych. Działanie to zostanie jednak poprzedzone szeroką akcją komunikacyjną. Wszyscy Klienci, z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymają szczegółowe informacje o zakresie zmian. Enea będzie o tym szeroko informowała także m.in. za pośrednictwem mediów, internetu i dodatkowych materiałów dostępnych w jej biurach.