Indywidualne mistrzostwa Ekstraligi, więcej transmisji na żywo w telewizji i standaryzacje strojów teamów zawodników oraz Kierownika Startu podczas meczów – to tylko niektóre z nowości tegorocznego sezonu żużlowego w najlepszej lidze świata. Będzie okazja dla kibiców poszczególnych drużyn do rywalizowania ze sobą. Dzięki niej zyskają także utalentowani juniorzy.

Nowości sezonu 2014 Ekstraliga przedstawiła podczas inaugurującej rozgrywki konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie sponsora, poznańskiej spółki energetycznej ENEA. Wszystkie teamy zawodników danej drużyny będą wyglądały tak samo, Kierownicy Startu na wszystkich stadionach ENEA Ekstraligi będą ubrani identycznie. W prezentacji uczestniczyć będą tylko zawodnicy poszczególnych drużyn, wyprowadzani przez kapitanów, a obsada wyścigów nominowanych odbywać się będzie poprzez zawieszanie na tablicy magnetycznej nazwisk zawodników.

- W nowym sezonie po raz pierwszy w historii rozegrane zostaną Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi, na torze w Tarnowie – zapowiedział Wojciech Stępniewski, Prezes ENEA Ekstraligi. – Do tradycyjnych transmisji live z meczów rozgrywanych w niedziele, dojdą transmisje sobotnie. Pierwsza już 12 kwietnia: SPAR Falubaz Zielona Góra -  Grupa Azoty Unia Tarnów. Zgodnie z oczekiwaniami kibiców i klubów w rozgrywkach pojawi się letnia przerwa i potrwa przez cały lipiec. Pierwszy raz od wielu lat będziemy mieli w polskim żużlu jeden regulamin sportowy dla wszystkich trzech lig – dodał Stępniewski.

Wraz z rozpoczęciem sezonu uruchomiony zostanie konkurs dla kibiców żużlowych pod hasłem „Wzmocnij swój klub z ENEA”. Będą oni mieli szansę rywalizować ze sobą pod szyldem ukochanego klubu. Sponsor ligi, ENEA S.A., przewidział nagrody nie tylko dla biorących w nim udział fanów czarnego sportu, ale także specjalne wsparcie dla juniorów. Otrzymają oni silniki żużlowe do swoich motocykli.

- Każdy kibic, który skorzysta z naszej specjalnej oferty otrzyma sympatyczny gadżet związany z klubem, któremu kibicuje. Na konto drużyny trafią w ten sposób punkty, a nagroda dla zespołu, który zdobędzie ich najwięcej to silnik żużlowy dla juniora - wyjaśnił Bartosz Zieliński, Dyrektor Departamentu Zarządzania Portfelem i Produktami ENEA S.A. – Kibice żużlowi będą w ten sposób mogli nie tylko zawrzeć korzystniejsze umowy na zakup energii elektrycznej, ale także wesprzeć młodego zawodnika swojego klubu u progu jego kariery. Oprócz organizacji konkursu, będziemy pojawiali się na stadionach ze specjalną strefą kibica, atrakcjami i niespodziankami dla dorosłych i dla dzieci podkreślił Zieliński.

ENEA Ekstraliga poinformowała również o nowościach  organizacyjno – sportowych. Dwie z nich dotyczą partnerów ENEA Ekstraligi: producenta i dystrybutora elektronarzędzi oraz narzędzi ręcznych, firmy Toya (partner techniczny), a także Aztorin (partner technologiczny, odpowiedzialny za prezentację czasu wyścigów w grafice telewizyjnej). Przed inauguracją sezonu zmieniona zostanie szata graficzna i zawartość strony internetowej  www.speedwayekstraliga.pl.